Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22241
Συγγραφέας: Καζούκα, Ειρήνη
Τίτλος: Έρευνα στην ορθογραφική δεξιότητα Ελλήνων μαθητών δημοτικού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Στην παρούσα μελέτη ερευνώνται οι ορθογραφικές δεξιότητες Ελλήνων μαθητών δημοτικού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην εκμάθηση των αγγλικών ως ξένης γλώσσας με σκοπό να συγκεντρωθούν στοιχεία για τις δυσκολίες αυτών των μαθητών ώστε να απεικονιστούν οι διαστάσεις του προβλήματος. Μέσω ενός τεστ που δημιουργήθηκε, αξιολογήθηκαν 47 μαθητές της Γ΄ και 44 μαθητές της Δ΄ τάξης σε τρεις δοκιμασίες. Συγκεκριμένα, στην γραφή του αγγλικού αλφαβήτου από μνήμης σε πεζά και κεφαλαία γράμματα, στην γραφή με υπαγόρευση συχνόχρηστων κυρίως λέξεων του σχολικού εγχειριδίου της Γ΄ τάξης και στην οπτική διάκριση ασπρόμαυρων και έγχρωμων γραφημάτων, ως απαραίτητη προϋπόθεση της ορθογραφικής παραγωγής. Το τεστ αξιολόγησης περιελάμβανε τα ίδια θέματα και ως εκ τούτου έδειξε και τον βαθμό της όποιας προόδου των μαθητών από την Γ΄ στην Δ΄ τάξη. Εκ των αποτελεσμάτων, στην ορθογραφική αναπαράσταση του αγγλικού αλφαβήτου, ο κύριος όγκος των λαθών και των δύο τάξεων στα πεζά γράμματα εντοπίζεται στην κατηγορία της καθρεπτικής γραφής, ενώ στα κεφαλαία γράμματα στην κατηγορία αντικατάστασης κεφαλαίων-πεζών. Στην υπαγόρευση λέξεων και οι δύο τάξεις σημείωσαν σημαντικά φωνολογικά λάθη με έμφαση στις παραλείψεις και οπτικά λάθη κυρίως στα ετυμολογικά-οπτικά σε σύμφωνο και φωνήεν. Η Δ΄ τάξη παρουσίασε λιγότερα λάθη στο σύνολο, εκτός των μονοσύλλαβων φωνολογικών υπαγόρευσης και των οπτικών λαθών στις τρισύλλαβες. Στην οπτική διάκριση η ανταπόκριση και των δύο τάξεων στα έγχρωμα γραφήματα ήταν καλύτερη σε σχέση με τα ασπρόμαυρα. Το δε προφίλ των μαθητών δεν διαφέρει σημαντικά στην ποσοτική ανάλυση των λαθών, ενώ τα κορίτσια πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι καλύτερα από τα αγόρια και στις δύο τάξεις. Η ελλιπής βιβλιογραφία σε ό,τι αφορά τις δυσχέρειες των Ελλήνων μαθητών δημοτικού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην εκμάθηση των αγγλικών ως ξένης γλώσσας συντέλεσε στην περαιτέρω ενεργοποίηση και προσπάθεια εξεύρεσης τακτικών και μεθόδων διατύπωσης, αλλά και αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Γραφή αλφαβήτου από μνήμης
Γραφή με υπαγόρευση
Ορθογραφικά λάθη
Οπτική διάκριση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KazoukaEiriniMsc2018.pdf2.72 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons