Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22207
Author: Χίου, Μαρία
Title: Μελέτη περίπτωσης παιδιού προσχολικής ηλικίας με αυτισμό και διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων με τη μέθοδο των κοινωνικών ιστοριών
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Supervisor: Τάλλη, Ιωάννα
Σταυρακάκη, Σταυρούλα
Βλασσοπούλου, Μαρία
Abstract: Οι κοινωνικές δεξιότητες συνήθως αναπτύσσονται χωρίς μεγάλη προσπάθεια ή ειδική εκπαίδευση. Η ένταξη των παιδιών σε μία ομάδα συνομηλίκων σε μεγάλο βαθμό, βασίζεται στην κοινωνική επάρκεια και στις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών αυτών. Τα παιδιά με αυτισμό χρειάζονται συχνά να διδαχθούν αυτές τις δεξιότητες. Στην παρούσα μελέτη, επιχειρήθηκε η βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού, όπως είναι η βελτίωση του τρόπου με τον οποίο το παιδί προσεγγίζει έναν φίλο του όταν θέλει να παίξει μαζί του, η βελτίωση του τρόπου με τον οποίο αντιδράει και συμπεριφέρεται όταν κάποιος έχει κάνει κάτι που τον έχει ενοχλήσει και το να μάθει ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να αγκαλιάσει κάποιον. Δείγμα της έρευνας είναι ένα παιδί προσχολικής ηλικίας με αυτισμό. Για την επίτευξη των στόχων αυτών χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο των κοινωνικών ιστοριών. Τα εργαλεία που επιλέχθηκαν ήταν: οι έγχρωμες προοδευτικές μήτρες Raven (CPM), οι κλίμακες λεξιλογίου Crichton (CVS), το τεστ ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, το ερωτηματολόγιο κοινωνικής επικοινωνίας, όπως επίσης και η περιγραφική παρατήρηση πριν και μετά την παρέμβαση. Επιπλέον, μετά το πέρας ενός χρονικού διαστήματος περίπου τεσσάρων μηνών επαναλάβαμε την αξιολόγηση (follow – up). Τόσο τα εργαλεία όσο και η περιγραφική παρατήρηση που χρησιμοποιήσαμε για τη συλλογή των δεδομένων, έδειξαν θετικότερα αποτελέσματα μετά την παρέμβαση. Τα θετικά αυτά αποτελέσματα παρέμειναν και κατά την επαναξιολόγηση, φανερώνοντας βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού.
Keywords: Μελέτη περίπτωσης
Αυτισμός
Κοινωνικές δεξιότητες
Κοινωνική παρέμβαση
Κοινωνικές ιστορίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChiouMariaMsc2018.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons