Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣταυρακάκη, Σταυρούλαel
dc.contributor.advisorΒλασσοπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.advisorΤάλλη, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΦρίγγη, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2018-10-02T09:50:08Z-
dc.date.available2018-10-02T09:50:08Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22201-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΠερίληψη Αρκετές έρευνες έχουν μελετήσει τις αναφορικές προτάσεις , ώστε να κατανοηθεί ο τρόπος κατάκτησης της περίπλοκης σύνταξης, σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Ακόμη ,έρευνες έχουν πραγματοποιηθεί σε παθολογικούς πληθυσμούς όπως παιδιά με ΑΓΔ, ωστόσο ο αριθμός των ερευνών σε παιδιά με αυτισμό είναι μικρός. Υπάρχει μία διαρκής διαμάχη σχετικά με τη γραμματική και το συντακτικό στα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, τις γλωσσικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς και για την ετερογένεια η οποία υφίσταται. Οι περισσότερες έρευνες έχουν επικεντρωθεί στη μορφοσύνταξη, ωστόσο ελάχιστες έρευνες έχουν μελετήσει την περίπλοκη σύνταξη και τις αναφορικές προτάσεις σε πληθυσμό με αυτισμό. Η παρούσα έρευνα μελετά την κατανόηση των αναφορικών προτάσεων και το ρόλο της μορφολογίας σε παιδιά με αυτισμό και παιδιά τυπικής ανάπτυξης . Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι εάν τα παιδιά με αυτισμό αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα στην κατανόηση των ΑΠ σε σχέση με της τυπικής ανάπτυξης, εάν η μορφολογία βοηθά στην κατανόηση τους και τέλος ποιες προτάσεις γίνονται περισσότερο κατανοητές , οι ΑΥ ή οι ΑΑ. Συμμετείχαν δύο ομάδες παιδιών ηλικίας 7-12 ετών. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από 5 παιδιά που ανήκουν στο φάσμα της διαταραχής του αυτισμού ,υψηλής λειτουργικότητας με λόγο ,7-12 ετών, και η δεύτερη ομάδα από 10 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 10-12 ετών. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα περιλάμβανε 2 τύπους αναφορικών προτάσεων, κάθε τύπος περιλάμβανε 6 προτάσεις. Η μεθοδολογία στηρίχθηκε στην έρευνα των Guasti, Stavrakaki &Arosio (2008) και στο πειραματικό υλικό της. Κάθε παιδί κλήθηκε έπειτα από την ανάγνωση της πρότασης να υποδείξει τη σωστή από τις 2 εικόνες που έδειχνε τον δράστη ή πάσχοντα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται περισσότερο στην κατανόηση των ΑΠ, ιδιαίτερα των ΑΑ. Επίσης φάνηκε πως ο ρόλος της μορφολογίας δεν είναι καίριος για την κατανόησή τους. Με βάση τα ευρήματα μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο ανάλυσης των ΑΠ σε παιδιά με αυτισμό , ώστε να σχεδιάσουμε καταλληλότερους τρόπους παρέμβασης στο κομμάτι αυτό.el
dc.format.extent74el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΑναφορικές προτάσειςel
dc.titleΗ κατανόηση των αναφορικών προτάσεων σε παιδιά με αυτισμό και ο ρόλος της μορφολογίαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FriggiEvaggeliaMsc2018.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons