Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22201
Συγγραφέας: Φρίγγη, Ευαγγελία
Τίτλος: Η κατανόηση των αναφορικών προτάσεων σε παιδιά με αυτισμό και ο ρόλος της μορφολογίας
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Σταυρακάκη, Σταυρούλα
Βλασσοπούλου, Μαρία
Τάλλη, Ιωάννα
Περίληψη: Περίληψη Αρκετές έρευνες έχουν μελετήσει τις αναφορικές προτάσεις , ώστε να κατανοηθεί ο τρόπος κατάκτησης της περίπλοκης σύνταξης, σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Ακόμη ,έρευνες έχουν πραγματοποιηθεί σε παθολογικούς πληθυσμούς όπως παιδιά με ΑΓΔ, ωστόσο ο αριθμός των ερευνών σε παιδιά με αυτισμό είναι μικρός. Υπάρχει μία διαρκής διαμάχη σχετικά με τη γραμματική και το συντακτικό στα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, τις γλωσσικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς και για την ετερογένεια η οποία υφίσταται. Οι περισσότερες έρευνες έχουν επικεντρωθεί στη μορφοσύνταξη, ωστόσο ελάχιστες έρευνες έχουν μελετήσει την περίπλοκη σύνταξη και τις αναφορικές προτάσεις σε πληθυσμό με αυτισμό. Η παρούσα έρευνα μελετά την κατανόηση των αναφορικών προτάσεων και το ρόλο της μορφολογίας σε παιδιά με αυτισμό και παιδιά τυπικής ανάπτυξης . Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι εάν τα παιδιά με αυτισμό αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα στην κατανόηση των ΑΠ σε σχέση με της τυπικής ανάπτυξης, εάν η μορφολογία βοηθά στην κατανόηση τους και τέλος ποιες προτάσεις γίνονται περισσότερο κατανοητές , οι ΑΥ ή οι ΑΑ. Συμμετείχαν δύο ομάδες παιδιών ηλικίας 7-12 ετών. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από 5 παιδιά που ανήκουν στο φάσμα της διαταραχής του αυτισμού ,υψηλής λειτουργικότητας με λόγο ,7-12 ετών, και η δεύτερη ομάδα από 10 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 10-12 ετών. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα περιλάμβανε 2 τύπους αναφορικών προτάσεων, κάθε τύπος περιλάμβανε 6 προτάσεις. Η μεθοδολογία στηρίχθηκε στην έρευνα των Guasti, Stavrakaki &Arosio (2008) και στο πειραματικό υλικό της. Κάθε παιδί κλήθηκε έπειτα από την ανάγνωση της πρότασης να υποδείξει τη σωστή από τις 2 εικόνες που έδειχνε τον δράστη ή πάσχοντα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται περισσότερο στην κατανόηση των ΑΠ, ιδιαίτερα των ΑΑ. Επίσης φάνηκε πως ο ρόλος της μορφολογίας δεν είναι καίριος για την κατανόησή τους. Με βάση τα ευρήματα μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο ανάλυσης των ΑΠ σε παιδιά με αυτισμό , ώστε να σχεδιάσουμε καταλληλότερους τρόπους παρέμβασης στο κομμάτι αυτό.
Λέξεις Κλειδιά: Αυτισμός
Αναφορικές προτάσεις
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
FriggiEvaggeliaMsc2018.pdf1.41 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons