Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22129
Συγγραφέας: Γκουγκούρη, Μαριλένα
Τίτλος: Σημασιολογικό προφίλ σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και ο ρόλος του γονέα στην αξιολόγηση.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Πετεινού, Κάκια
Περίληψη: Η παρούσα μελέτη εστιάζει στον ρόλο του γονέα στην ανάπτυξη του λεξιλογίου του παιδιού. Στόχος όλων αυτών των ερευνών είναι ο εντοπισμός τηε ιδανικής θεωρίας ή συνδιασμός αυτών για την ομαλή ανάπτυξη του εκφραστικού και αντιληπτικού λεξιλογίου του παιδιού. Ο ρόλος του γονέα στην ομαλή γλωσσική ανάπτυξη του λεξιλογίου του παιδιού κατα την προσχολική ηλικία είναι πολύ σημαντικός. Ο τρόπος αλληλεπίδρασης του λεξιλογίου (εκφραστικού και αντιληπτικού) του γονέα, σε σχέση με το παιδί έχει πολύ μεγάλη σημασία. Οι ερευνητές θεωρούν ότι ανάμεσα στη σχέση γονέα και παιδιού δομούνται σχέσεις εμπιστοσύνης και υιοθετούνται πρότυπα τα οποία στηρίζονται στην ανάπτυξη του λεξιλογίου του παιδιού. Τα παιδιά αυτά της ηληκιακής κατηγορίας που μας ενδιαφέρει δηλαδή παιδιά προσχολικής ηλικίας, με τα μόνα άτομα που έχουν επαφή είναι οι ενήλικες οι οποίοι είναι υπεύθυνοι γι αυτή την ανάπτυξη. Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη σημαντικών λεξιλογικών διαφορών ανάμεσα στα δύο φύλα και η λεξιλογική τους ποικιλομορφία. Ο λόγος του παιδιού είναι απαραίτητος για να μπορεί να αναπτύξει διαπροσωπικές σχέσεις και να μπορεί να κοινωνικοποιηθεί. (Longoria et.al,. 2009). Η έρευνα διεξάγεται στην Κύπρο με την χρήση του CYLEX. Το CYLEX είναι η λίστα λεξιλογίου που χρησιμοποιήθηκε, η οποία αποτελείται από κατηγοριοποιημένες λέξεις. Οι κατηγορίες οι οποίες απαρτίζουν την λίστα είναι η κατανόηση και παραγωγή των Ρημάτων, Ουσιαστικών, Επιθέτων, Επιρρημάτων, Αντωνυμιών και η κατηγορία Άλλα. Ο χρόνος ο οποίος το παιδί έχει κάποιον να ασχοληθεί μαζί του είναι πολύτιμος! Το παιδί εκτός από αγάπη και φροντίδα χρειάζεται και χρόνο για τη σωστή και ομαλή ανάπτυξή του βήμα – βήμα. Μέσω διαφόρων ερευνών και μελετών γύρω από το θέμα της μέτρησης του λεξιλογίου των παιδιών, έχουμε καταφέρει να έχουμε στην διάθεσή μας ένα σταθμισμένο ερωτηματολόγιο μέτρησης της κατανόησης και έκφρασης κατηγοριοποιημένων λέξεων. Για την στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα SPSS και πραγματοποιήθηκαν συσχετίσεις και διαφορές σε σχέση με το γένος, την ηλικία και το λεξιλόγιο( εκφραστικό και νοητικό). Τα αποτελέσματα αυτά έχουν πολύ μεγάλη σημασία σε σχέση με το γένος του κάθε παιδιού και πώς ο γονέας μπορεί να συμβάλει στη μη γλωσσική αργοπορία του παιδιού.
Λέξεις Κλειδιά: Νοητικό λεξιλόγιο
Εκφραστικό λεξιλόγιο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GkougkouriMarilenaMsc2018.pdf604.65 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons