Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22125
Author: Ρήμου, Σουλτάνα
Title: Η επίδραση των συναισθημάτων που προκαλεί η διαφήμιση στην ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα υγείας
Date Issued: 2018
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Στην παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε μια ανάλυση των συναισθημάτων τα οποία προκαλούνται στο καταναλωτικό κοινό μέσω της διαφήμισης ενός προϊόντος υγείας του κλάδου των παραφαρμακευτικών αγαθών. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν δυο διαφορετικά διαφημιστικά μηνύματα σε εικόνες, τα οποία παρουσιάστηκαν σε επιλεγμένο στατιστικό δείγμα 107 ατόμων (ανδρών – γυναικών) διαφόρων ηλικιών και μορφωτικού επιπέδου, από τους οποίους ζητήθηκε η συμπλήρωση δυο κατάλληλα δομημένων ερωτηματολογίων, ενός για κάθε διαφήμιση. Και οι δυο διαφημιστικές εικόνες αναφέρονται στο ίδιο προϊόν, με την διαφορά ότι στην πρώτη περίπτωση δεν εμπεριέχονται στοιχεία τα οποία να προκαλούν φόβο ή παρόμοια συναισθήματα στον καταναλωτή, ενώ στην δεύτερη είναι περισσότερο τονισμένα τα στοιχεία εκείνα τα οποία ενδεχομένως να προκαλούν εντονότερα συναισθήματα φόβου ή και θυμού στους καταναλωτές. Τα συναισθήματα που μελετήθηκαν, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτά επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού ήταν αυτά της χαράς, του φόβου και της έκπληξης, καθώς και ο βαθμός στον οποίο αυτά επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την διάθεση των καταναλωτών για αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος υγείας. Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν, βρέθηκε ότι υπάρχει μια έντονη συσχέτιση των συναισθημάτων του φόβου και της έκπληξης που προκαλούνται μέσω της διαφήμισης στους καταναλωτές με την τάση για αγορά ή όχι ενός παραφαρμακευτικού προϊόντος. Επίσης, βρέθηκε ότι κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην αντίθετη περίπτωση όπου μια διαφήμιση προκαλεί έντονο το συναίσθημα της χαράς στον καταναλωτή, όπως στην πρώτη περίπτωση της παρούσας μελέτης.
Keywords: Διαφήμιση
Συναισθήματα
Φόβος
Υγεία
Καταναλωτές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RimouSoultanaMsc2018.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons