Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22115
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΓιολτζόγλου, Αλέξανδροςel
dc.date.accessioned2018-09-03T05:52:34Z-
dc.date.available2018-09-03T05:52:34Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22115-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή ασχολήθηκε με την διδασκαλία μαθηματικών δεξιοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, ένας μαθητής με ελαφριά νοητική αναπηρία διδάχτηκε την επίλυση του αλγόριθμου της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού όπως και την επίλυση προβλήματος πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού. Διδάχτηκε με video modeling τον αλγόριθμο της πρόσθεσης και την επίλυση προβλήματος πρόσθεσης για δώδεκα παρεμβάσεις. Στην συνέχεια διδάχτηκε με video prompting για έξι παρεμβάσεις τον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού και την επίλυση προβλήματος με την χρήση πολλαπλασιασμού. Μόλις τελείωσε το video prompting, η μέθοδος διδασκαλίας άλλαξε και ο μαθητής διδάχτηκε την δεξιότητα του πολλαπλασιαμού με video modeling. Οι παρεμβάσεις πραγματοποιούνταν τρεις φορές την βδομάδα και βαθμολογούνταν βάσει της απόδοσης του μαθητή σε ένα φύλλο παρατήρησης. Η εργασία επιχείρησε να εξετάσει πόσο μπορεί το video modeling- video prompting να βοηθήσει το παιδί να κατακτήσει ορισμένες μαθηματικές δεξιότητες. Αποδείχθηκε ότι και οι δύο μέθοδοι διδασκαλίας είχαν επιτυχία στην διδασκαλία μαθηματικών στον μαθητή με νοητική αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα, ο μαθητής κατέκτησε τον αλγόριθμο της κάθετης πρόσθεσης μέσω της διδασκαλίας με video modeling. Στην διδασκαλία του αλγόριθμου του πολλαπλασιαμού κατέκτησε τον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού με μονοψήφιο πολλαπλασιαστή με την χρήση του video prompting, η χρήση όμως του video modeling στην διδασκαλία του πολλαπλασιασμού με διψήφιο πολλαπλασιαστή δεν αρκούσε για να κατακτήσει την δεξιότητα. Από τα αποτελέσματα της εργασίας φάνηκε ότι είναι εφικτό να διδαχθεί μια δεξιότητα μέσω video modeling ή/και video prompting, για να έχει επιτυχία όμως η διδασκαλία πρέπει να έχει γίνει σωστή διδασκαλία των απαραίτητων προαπαιτούμενων γνώσεων. Επιπλέον, φάνηκε ότι όταν το video prompting είχε λίγα και μικρά βήματα διδασκαλίας, τότε οι μαθητής κατακτούσε την ανάλογη δεξιότητα, όταν όμως τα βήματα ήταν πολλά, ο μαθητής δεν κατακτούσε την ανάλογη δεξιότητα καθώς και δεν χρησιμοποιούσε τα video σωστά. Ο μαθητής φάνηκε να χρησιμοποιεί σωστότερα το video modeling από το video prompting. Η εναλλαγή όμως από video prompting σε video modeling δεν βελτίωσε την απόδοσή του και ο μαθητής δεν κατέκτησε την δεξιότητα πολλαπλασιασμού με διψήφιο πολλαπλασιαστή.el
dc.format.extent155el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΝοητική υστέρησηel
dc.subjectVideo modelingen
dc.subjectVideo promptingen
dc.titleΔιδασκαλία μαθηματικών με την χρήση video-prompting και video-modeling: σύγκριση των δύο μεθόδωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GioltzoglouAlexandrosMsc2018.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons