Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22098
Author: Ζαγκουντίνου, Θεοδώρα
Title: Οι απόψεις των εργαζομένων του χώρου της υγείας και της εκπαίδευσης για τη διάγνωση και υποστήριξη των ατόμων με νοητική αναπηρία ή/και ψυχικές διαταραχές: μια διερευνητική μελέτη.
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εργαζομένων του χώρου της υγείας και της εκπαίδευσης για τις μεθόδους διάγνωσης και αντιμετώπισης των ατόμων με νοητική αναπηρία ή/και ψυχικές διαταραχές. Η συνύπαρξη νοητικής αναπηρίας και ψυχικών διαταραχών συνιστά μια πολύπλοκη κατάσταση και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής τόσο όσον αφορά τη διάγνωση όσο και την αντιμετώπιση της. Έτσι λοιπόν, για το σκοπό της έρευνας δημιουργήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο προκειμένου να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα όπως αυτά διαμορφώθηκαν από την ερευνήτρια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι ο συνδυασμός των μεθόδων εκπαιδευτικής-φαρμακευτικής-ψυχοθεραπευτικής στήριξης καθώς και η συνεργασία μεταξύ διαφόρων ειδικών αλλά και του οικογενειακού περιβάλλοντος μπορούν να προβούν αποτελεσματικές για τα άτομα με νοητική αναπηρία ή/και ψυχικές διαταραχές . Ωστόσο, πιστεύουν ότι χρειάζονται περισσότερη επιμόρφωση σε θέματα διπλής διάγνωσης τόσο για την αντιμετώπιση όσο και για τη διάγνωση, διότι όπως φάνηκε και από τα αποτελέσματα η ελλιπής γνώση δρα ως ανασταλτικός παράγοντας σε μεγάλο βαθμό.
Keywords: Νοητική αναπηρία
Ψυχικές διαταραχές
Απόψεις
Διάγνωση
Υποστήριξη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZagkountinouTheodoraMsc2018.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons