Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22094
Author: Αρβανιτίδου, Κατηφένια
Title: Οι στάσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής σχετικά με την συνεκπαίδευση μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες στους κόλπους των γενικών σχολείων.
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθούν οι στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την συνεκπαίδευση μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες στους κόλπους του γενικού σχολείου. Επιμέρους στόχοι της ερευνητικής εργασίας είναι να μελετηθούν πέντε παράγοντες που συμβάλλουν στην διαμόρφωση των στάσεων των συμμετεχόντων. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο 1ο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους γίνεται μια ιστορική αναδρομή της ειδικής αγωγής, ορίζεται η συνεκπαίδευσης ως εκπαιδευτική πρακτική και ακολουθεί η διασαφήνιση των όρων ¨ενσωμάτωση¨, ¨ένταξη¨ και ¨συνεκπαίδευση¨. Στην συνέχεια αναλύονται οι παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχημένη έκβαση της συνεκπαίδευσης. Στο τέλος του κεφαλαίου παρουσιάζονται τα οφέλη και οι κίνδυνοι που προκύπτουν από την συνεκπαίδευση. Στο 2ο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους της εργασίας περιγράφεται αναλυτικά ο ρόλος του εκπαιδευτικού, οι στάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την συνεκπαίδευση μέσα από ελληνικές και διεθνείς έρευνες και τέλος αναλύονται οι παράγοντες που συμβάλλουν στην διαμόρφωση των στάσεων αυτών. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, διεξήχθη μια έρευνα στην οποία διερευνήθηκαν οι στάσεις 112 εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης και του νομού Κιλκίς. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα STATIC (Scale of Teachers’ Attitudes toward Inclusive Classrooms) η οποία αποσκοπεί στην αξιολόγηση των στάσεων των εκπαιδευτικών προς τη συνεκπαίδευση (κεφάλαιο 3ο). Τα αποτελέσματα τα οποία προέκυψαν και αναλύθηκαν στο 4ο κεφάλαιο της εργασίας μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικοί εάν και παρουσιάζουν μια θετική στάση απέναντι στον θεσμό, εκφράζουν τις ανησυχίες τους τόσο για την πρακτική εφαρμογή του θεσμού, όσο και για την εξέλιξη των τυπικά αναπτυσσόμενων μαθητών. Οι παράγοντες που μελετήθηκαν επηρέασαν σημαντικά την διαμόρφωση των στάσεων των εκπαιδευτικών . Στο 5ο και τελευταίο κεφάλαιο ακολουθεί μια συζήτηση των αποτελεσμάτων και η σύγκριση τους με ευρήματα αντίστοιχων ερευνών. Στο τέλος του ίδιου κεφαλαίου περιγράφονται οι περιορισμοί της έρευνας.
Keywords: Συνεκπαίδευση
Στάσεις εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ArvanitidouKatifeniaMsc2018.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.