Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22090
Author: Αποστολοπούλου, Ιωάννα
Title: Ανάπτυξη του λεξιλογίου σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης από 0 έως 3,6 ετών που προέρχονται από αγροτική περιοχή
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Supervisor: Οκαλίδου, Αρετή
Abstract: Η παρούσα εργασία αφορά την ανάπτυξη των σημασιολογικών κατηγοριών σε παιδιά ηλικίας από 0 έως και 3,6 ετών. Ο πρώτος στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των σημασιολογικών κατηγοριών που εκφράζουν και κατανοούν τα παιδιά και του τόπου διαμονής τους. Ο δεύτερος στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου που έχει το φύλο στην κατανόηση και την έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών. Ο τρίτος στόχος της έρευνας αυτής είναι η μελέτη των επιδράσεων που ασκεί η ηλικία στην κατανόηση και την έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών. Η επίτευξη αυτών των στόχων γίνεται με τη χρήση του ερωτηματολόγιου CYLEX. Οι συμμετέχοντες της έρευνας είναι 50 γονείς (25 από αστικό κέντρο και 25 από αγροτική περιοχή). Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ο τόπος διαμονής και καταγωγής επηρεάζει την κατανόηση και την έκφραση των λέξεων, καθώς τα παιδιά από το αστικό κέντρο υπερισχύουν έναντι των παιδιών από την αγροτική περιοχή. Τα δύο φύλα παρουσιάζουν διαφορές μόνο σε δύο κατηγορίες στην κατανόηση των λέξεων, ενώ δεν παρουσιάζουν διαφορές στην έκφραση αυτών. Τέλος, στα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύεται η σημασία που έχει η ηλικία στην κατανόηση και την έκφραση των λέξεων που ανήκουν στις σημασιολογικές κατηγορίες που μελετώνται.
Keywords: Σημασιολογικές κατηγορίες
Βρεφική ηλικία
CYLEX
Φύλο
Τόπος διαμονής
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ApostolopoulouIoannaMsc2018.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.