Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΚρεμμύδας, Δρόσοςel
dc.date.accessioned2018-07-10T18:18:23Z-
dc.date.available2018-07-10T18:18:23Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22074-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται τις συναισθηματικές και κοινωνικές ικανότητες που χαρακτηρίζουν έναν «καλό ή αποτελεσματικό » Διευθυντή υπό την οπτική των ιδίων, των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται η γενικότερη έννοια της ηγεσίας, οι διάφορες θεωρίες της και ο ορισμός του ηγέτη. Στη συνέχεια, η μελέτη επικεντρώνεται κυρίως στην εκπαιδευτική ηγεσία όπου και αναλύεται η έννοια της αποτελεσματικής ηγεσίας και η σύνδεση της με την εκπαιδευτική ηγεσία. Παρατίθενται ορισμένες προηγούμενες μελέτες που ασχολήθηκαν με τις ικανότητες του αποτελεσματικού διευθυντή γενικότερα αλλά και πιο συγκεκριμένα με τις ικανότητές του όπως εντοπίστηκαν υπό την οπτική των διευθυντών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Έπειτα, παρουσιάζεται η έννοια και τα θεωρητικά μοντέλα της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης καθώς και η συνάφειά της με την εκπαιδευτική ηγεσία. Ακολουθεί το ερευνητικό μέρος, όπου γίνεται η παράθεση των στόχων που αφορούν την σημαντικότητα των χαρακτηριστικών της Συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών με τελικό σκοπό την αποτελεσματική ηγεσία, από τις τρεις ομάδες, (54 Διευθυντές, 109 εκπαιδευτικούς και 107 μαθητές) καθώς και την σύγκλιση ή απόκλιση των απόψεων μεταξύ των προαναφερθέντων ομάδων πάνω στα χαρακτηριστικά αυτά. Η διεξαγωγή της ποσοτικής έρευνας πραγματοποιείται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκης, στηρίζεται σε ερωτηματολόγιο των Διαμαντοπούλου και Πλατσίδου (2014) με βάση τις Θεωρίες, κατά κύριο λόγο του Goleman και του Bar-On. Στα αποτελέσματα βλέπουμε στα σημαντικότερα χαρακτηριστικά να συμφωνούν και οι τρεις ομάδες όπως π.χ. Αξιοπιστία, Αυτοέλεγχος, Ευσυνειδησία, Ομαδικότητα και Συνεργασία, Διαχείριση Συγκρούσεων, Επικοινωνία καθώς και στα τρία πιο ασήμαντα όπως π.χ. Διεκδικητική συμπεριφορά, Καταλύτης Αλλαγών και Δημιουργία Δεσμών. Στην συνέχεια με Ανάλυση διακύμανσης για σύγκριση των απόψεων των τριών ομάδων ανά δύο (Έλεγχος Post Hoc) γίνεται φανερό ότι υπάρχει μεταξύ δύο ομάδων, Εκπαιδευτικοί – Μαθητές και Διευθυντές – Μαθητές, στατιστικά σημαντική διαφορά.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕκπαιδευτικήel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.subjectΚαλόςel
dc.subjectΑποτελεσματικόςel
dc.titleΟι συναισθηματικές και κοινωνικές ικανότητες ενός καλού διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπό την οπτική των διευθυντών, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KremmydasDrososMsc2018.pdf2.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.