Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΧριστοφορίδου, Ευτέρπηel
dc.date.accessioned2018-06-25T06:51:32Z-
dc.date.available2018-06-25T06:51:32Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22050-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΟι διευθυντές/ριες σχολικών μονάδων, ως φορείς υλοποίησης των εκάστοτε εκπαιδευτικών πολιτικών, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι/ες με ικανότητες που θα τους/ις επιτρέψουν να φέρουν εις πέρας το δύσκολο και πολυσύνθετο έργο τους. Ως τέτοιες θεωρούνται η συναισθηματική νοημοσύνη και η επικοινωνιακή ικανότητα. Με την παρούσα εργασία επιχειρήθηκε να καταδειχθεί η συσχέτιση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και της επικοινωνιακής ικανότητας των διευθυντών /ριών, και συγκεκριμένα να ελεγχθεί η υπόθεση πως διευθυντές/ριες με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη έχουν και επικοινωνιακές ικανότητες. Ο έλεγχος της υπόθεσης έγινε με την χρήση μεικτού μοντέλου, σε ένα δείγμα 11 διευθυντών/ριών, σύμφωνα με το οποίο μετρήθηκε η αντικειμενική συναισθηματική νοημοσύνη, με το εργαλείο επιδόσεων Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligent Test (MSCEIT), και η αντιληπτή επικοινωνιακή ικανότητα, με το Communication Competence Scale (CCS). Στην συνέχεια επιλέχθηκαν εκείνοι οι διευθυντές/ριες που σκόραραν ψηλά και χαμηλά ως προς την συναισθηματική νοημοσύνη, προκειμένου να απαντήσουν στις ερωτήσεις της συνέ-ντευξης, για να διαπιστωθεί η αντικειμενική επικοινωνιακή τους ικανότητα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως: α) οι διευθυντές/ριες που έχουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη έχουν και επικοινωνιακές ικανότητες, όπως αυτές φάνηκαν μέσα από το εργαλείο της συνέντευξης. Έτσι, περνούν με σαφήνεια το μήνυμά τους και επικοινωνούν το όραμά τους στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε αντίθεση με τους διευθυντές/ριες οι οποίοι/ες έδωσαν χαμηλές τιμές στην συναισθηματική νοημοσύνη και των οποίων οι επικοινωνιακές ικανότητες βρέθηκαν φτωχές β) ο συντελεστής συσχέτισης του Spearman μεταξύ αντικειμενικής συναισθηματικής νοημοσύνης και αντιληπτής επικοινωνιακής ικανότητας δείχνει έντονα αρνητική συσχέτιση (rho=-.68), εύρημα που ίσως μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός πως άτομα με χαμηλή συναισθηματική νοημοσύνη δεν έχουν την αυτογνωσία που χρειάζεται για να εκτιμήσουν σωστά τις επικοινωνιακές τους ικανότητες.el
dc.format.extent118el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΕπικοινωνιακή ικανότηταel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.subjectMSCEITen
dc.subjectΑποτελεσματικότηταel
dc.subjectΚαταλληλότηταel
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη και επικοινωνιακή ικανότητα των διευθυντών/ριών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChristoforidouEfterpiMsc2018.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons