Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22050
Συγγραφέας: Χριστοφορίδου, Ευτέρπη
Τίτλος: Συναισθηματική νοημοσύνη και επικοινωνιακή ικανότητα των διευθυντών/ριών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Πλατσίδου, Μαρία
Περίληψη: Οι διευθυντές/ριες σχολικών μονάδων, ως φορείς υλοποίησης των εκάστοτε εκπαιδευτικών πολιτικών, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι/ες με ικανότητες που θα τους/ις επιτρέψουν να φέρουν εις πέρας το δύσκολο και πολυσύνθετο έργο τους. Ως τέτοιες θεωρούνται η συναισθηματική νοημοσύνη και η επικοινωνιακή ικανότητα. Με την παρούσα εργασία επιχειρήθηκε να καταδειχθεί η συσχέτιση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και της επικοινωνιακής ικανότητας των διευθυντών /ριών, και συγκεκριμένα να ελεγχθεί η υπόθεση πως διευθυντές/ριες με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη έχουν και επικοινωνιακές ικανότητες. Ο έλεγχος της υπόθεσης έγινε με την χρήση μεικτού μοντέλου, σε ένα δείγμα 11 διευθυντών/ριών, σύμφωνα με το οποίο μετρήθηκε η αντικειμενική συναισθηματική νοημοσύνη, με το εργαλείο επιδόσεων Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligent Test (MSCEIT), και η αντιληπτή επικοινωνιακή ικανότητα, με το Communication Competence Scale (CCS). Στην συνέχεια επιλέχθηκαν εκείνοι οι διευθυντές/ριες που σκόραραν ψηλά και χαμηλά ως προς την συναισθηματική νοημοσύνη, προκειμένου να απαντήσουν στις ερωτήσεις της συνέ-ντευξης, για να διαπιστωθεί η αντικειμενική επικοινωνιακή τους ικανότητα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως: α) οι διευθυντές/ριες που έχουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη έχουν και επικοινωνιακές ικανότητες, όπως αυτές φάνηκαν μέσα από το εργαλείο της συνέντευξης. Έτσι, περνούν με σαφήνεια το μήνυμά τους και επικοινωνούν το όραμά τους στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε αντίθεση με τους διευθυντές/ριες οι οποίοι/ες έδωσαν χαμηλές τιμές στην συναισθηματική νοημοσύνη και των οποίων οι επικοινωνιακές ικανότητες βρέθηκαν φτωχές β) ο συντελεστής συσχέτισης του Spearman μεταξύ αντικειμενικής συναισθηματικής νοημοσύνης και αντιληπτής επικοινωνιακής ικανότητας δείχνει έντονα αρνητική συσχέτιση (rho=-.68), εύρημα που ίσως μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός πως άτομα με χαμηλή συναισθηματική νοημοσύνη δεν έχουν την αυτογνωσία που χρειάζεται για να εκτιμήσουν σωστά τις επικοινωνιακές τους ικανότητες.
Λέξεις Κλειδιά: Συναισθηματική νοημοσύνη
Επικοινωνιακή ικανότητα
Διευθυντής
MSCEIT
Αποτελεσματικότητα
Καταλληλότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChristoforidouEfterpiMsc2018.pdf1.48 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons