Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΓεωργέλλης, Παναγιώτηςel
dc.date.accessioned2018-06-25T06:44:57Z-
dc.date.available2018-06-25T06:44:57Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22049-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του επιπέδου μετασχηματιστικής ηγεσίας και του επιπέδου συναισθηματικής ρύθμισης καθώς και του τρόπου με τον οποίον η συναισθηματική ρύθμιση επηρεάζει τη μετασχηματιστική ικανότητα των εκπαιδευτικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 102 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο προέρχεται από διαφορετικές σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης. Το 45,1% του δείγματος κατέχει θέση υποδιευθυντή, το 17,6% θέση διευθυντή και το υπόλοιπο θέση καθηγητή. Τα αποτελέσματα της εργασίας καταδεικνύουν ότι η συνολική μετασχηματιστική ηγεσία για το σύνολο του δείγματος διαμορφώνεται σε υψηλά επίπεδα με Μ.Ο. =3,947. Ειδικότερα η κλίμακα της μετασχηματιστικής ηγεσίας με τη μέγιστη τιμή είναι η «προσωπική αναγνώριση» (Μ.Ο.=4,25) , ενώ η ελάχιστη παρατηρείται για τη «διανοητική υποκίνηση» (Μ.Ο.=3,69). Η συνολική μετασχηματιστική ηγεσία επηρεάζεται στατιστικά σημαντικά από την ύπαρξη επαγγελματικής εμπειρίας στον ιδιωτικό τομέα και από το επίπεδο εκπαίδευσης, με τους εκπαιδευτικούς που έχουν εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα ή έχουν υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης να παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα μετασχηματιστικής ηγεσίας. Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα συναισθηματικής ρύθμισης (Μ.Ο.=4,488) και ειδικότερα η γνωστική αναπλαισίωση αποτελεί την κλίμακα με τη μέγιστη τιμή (Μ.Ο.=4,98) ενώ η καταπίεση και εκφραστική καταστολή διαμορφώνεται σε χαμηλότερα επίπεδα (Μ.Ο.=3,827). Το επίπεδο συνολικής συναισθηματικής ρύθμισης επηρεάζεται στατιστικά σημαντικά από το φύλο, με τις γυναίκες να παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής ρύθμισης σε σύγκριση με τους άντρες. Η διερεύνηση της επίδρασης που έχει η συναισθηματική ρύθμιση στη συνολική μετασχηματιστική ηγεσία καταδεικνύει ότι η γνωστική αναπλαισίωση επηρεάζει στατιστικά σημαντικά και θετικά τη μετασχηματιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent105el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΣυναισθηματική ρύθμισηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subjectEmotional regulationen
dc.subjectTransformational leadershipen
dc.subjectTeachersen
dc.titleΟ ρόλος της συναισθηματικής ρύθμισης στη μετασχηματιστική ηγεσία: μια εμπειρική μελέτη σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationel
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgellisPanagiotisMsc2018.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons