Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22049
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πλατσίδου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Γεωργέλλης, Παναγιώτης | el |
dc.date.accessioned | 2018-06-25T06:44:57Z | - |
dc.date.available | 2018-06-25T06:44:57Z | - |
dc.date.issued | 2018 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22049 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018 | el |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του επιπέδου μετασχηματιστικής ηγεσίας και του επιπέδου συναισθηματικής ρύθμισης καθώς και του τρόπου με τον οποίον η συναισθηματική ρύθμιση επηρεάζει τη μετασχηματιστική ικανότητα των εκπαιδευτικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 102 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο προέρχεται από διαφορετικές σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης. Το 45,1% του δείγματος κατέχει θέση υποδιευθυντή, το 17,6% θέση διευθυντή και το υπόλοιπο θέση καθηγητή. Τα αποτελέσματα της εργασίας καταδεικνύουν ότι η συνολική μετασχηματιστική ηγεσία για το σύνολο του δείγματος διαμορφώνεται σε υψηλά επίπεδα με Μ.Ο. =3,947. Ειδικότερα η κλίμακα της μετασχηματιστικής ηγεσίας με τη μέγιστη τιμή είναι η «προσωπική αναγνώριση» (Μ.Ο.=4,25) , ενώ η ελάχιστη παρατηρείται για τη «διανοητική υποκίνηση» (Μ.Ο.=3,69). Η συνολική μετασχηματιστική ηγεσία επηρεάζεται στατιστικά σημαντικά από την ύπαρξη επαγγελματικής εμπειρίας στον ιδιωτικό τομέα και από το επίπεδο εκπαίδευσης, με τους εκπαιδευτικούς που έχουν εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα ή έχουν υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης να παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα μετασχηματιστικής ηγεσίας. Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα συναισθηματικής ρύθμισης (Μ.Ο.=4,488) και ειδικότερα η γνωστική αναπλαισίωση αποτελεί την κλίμακα με τη μέγιστη τιμή (Μ.Ο.=4,98) ενώ η καταπίεση και εκφραστική καταστολή διαμορφώνεται σε χαμηλότερα επίπεδα (Μ.Ο.=3,827). Το επίπεδο συνολικής συναισθηματικής ρύθμισης επηρεάζεται στατιστικά σημαντικά από το φύλο, με τις γυναίκες να παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής ρύθμισης σε σύγκριση με τους άντρες. Η διερεύνηση της επίδρασης που έχει η συναισθηματική ρύθμιση στη συνολική μετασχηματιστική ηγεσία καταδεικνύει ότι η γνωστική αναπλαισίωση επηρεάζει στατιστικά σημαντικά και θετικά τη μετασχηματιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών. | el |
dc.format.extent | 105 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Συναισθηματική ρύθμιση | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Μετασχηματιστική ηγεσία | el |
dc.subject | Emotional regulation | en |
dc.subject | Transformational leadership | en |
dc.subject | Teachers | en |
dc.title | Ο ρόλος της συναισθηματικής ρύθμισης στη μετασχηματιστική ηγεσία: μια εμπειρική μελέτη σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | el |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GeorgellisPanagiotisMsc2018.pdf | 1.72 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License