Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22046
Author: Μπαλαμώτη, Ευδοκία
Title: Διερεύνηση της αισθητηριακής επεξεργασίας σε παιδιά με αυτισμό
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Συριοπούλου - Δελλή, Χριστίνα
Abstract: Πληθώρα ερευνών έχει καταδείξει ότι τα άτομα με αυτισμό αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αισθητηριακή τους επεξεργασία (Wing, 1969; Kientz & Dunn, 1997; Dunn, 2001; Leekam, Nieto, Libby, Wing, & Gould, 2007; Tomchek & Dunn, 2007; Chen, Rodgers & McConachie, 2009; Lane, Young, Baker & Angley, 2010; Tomchek, Huebner & Dunn, 2014). Ωστόσο, οι αντίστοιχες έρευνες στον ελληνικό χώρο είναι ιδιαίτερα περιορισμένες (Κατσιάνα, 2015; Κατσιορίδου, 2015). Στόχος, λοιπόν, της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η φύση και η συχνότητα των δυσκολιών των παιδιών με αυτισμό, ηλικίας 5 έως 15 ετών, στον τομέα της αισθητηριακής τους επεξεργασίας, σε σχέση με παιδιά τυπικής ανάπτυξης, αντίστοιχης χρονολογικής ηλικίας, στον ελληνικό χώρο. Το ερωτηματολόγιο, που χρησιμοποιήθηκε για τον σκοπό της έρευνας, βασίστηκε εξ’ ολοκλήρου στις ερωτήσεις του Sensory Profile Test της Dunn (1994). Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι τα παιδιά με αυτισμό διαφέρουν στατιστικά σημαντικά σ’ όλους τους τομείς και σ’ όλες τις πτυχές της αισθητηριακής επεξεργασίας, σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης.
Keywords: Αυτισμός
Δυσκολίες
Αισθητηριακή επεξεργασία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BalamotiEvdokiaMsc2018.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons