Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22044
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΝότιος, Νεκτάριοςel
dc.date.accessioned2018-06-21T13:59:27Z-
dc.date.available2018-06-21T13:59:27Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22044-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα μία πρόκληση στην οποία καλείται να ανταποκριθεί με επιτυχία. Έχοντας αυτόν τον στόχο υλοποιούνται σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, η ένταξη των ΤΠΕ παραμένει αργή ή περιορίζεται στη χρήση τους ως συμπληρωματικά μέσα και όχι στην αξιοποίησή τους ως διδακτικά και μαθησιακά εργαλεία. Ένα πρωτοπόρο μοντέλο ένταξης των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία είναι η Τεχνολογική, Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΤΠΓΠ). Στο μοντέλο αυτό η μάθηση αντιμετωπίζεται ως ένα σύνθετο σύστημα αλληλοσυσχετίσεων μεταξύ Γνωστικού Περιεχομένου, Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Γνώσης. Στην παρούσα εργασία γίνεται διερεύνηση του τρόπου μάθησης των εκπαιδευτικών πληροφορικής με το μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου. Ειδικότερα, οι 14 εκπαιδευτικοί του δείγματος επιμορφώθηκαν στη διδακτική του προγραμματισμού αξιοποιώντας ως τεχνολογικό εργαλείο τον μικροελεγκτή Arduino και το μοντέλο της ΤΠΓΠ. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το σεμινάριο επιμόρφωσης, τα φύλλα εργασίας και τις συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν πολύ καλό επίπεδο γνώσεων του περιεχομένου που διδάσκουν, της παιδαγωγικής και των τεχνολογικών εργαλείων. Επίσης, ικανοποιητικές είναι οι γνώσεις τους στις υπόλοιπες συνιστώσες της ΤΠΓΠ που σημαίνει πως μπορούν να σχεδιάζουν αποτελεσματικές διδακτικές παρεμβάσεις με το συγκεκριμένο μοντέλο. Από τα παραπάνω, διαφαίνεται η δυνατότητα εφαρμογής της στην καθημερινή διδακτική πρακτική αναδεικνύοντάς την σε σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΤΠΓΠel
dc.subjectΜικροελεγκτήςel
dc.subjectArduinoen
dc.subjectΤΠΕel
dc.titleΕπιμόρφωση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διδακτική της πληροφορικής με χρήση μικροελεγκτών βασισμένη στο μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NotiosNektariosMsc2018.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons