Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22044
Συγγραφέας: Νότιος, Νεκτάριος
Τίτλος: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διδακτική της πληροφορικής με χρήση μικροελεγκτών βασισμένη στο μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα μία πρόκληση στην οποία καλείται να ανταποκριθεί με επιτυχία. Έχοντας αυτόν τον στόχο υλοποιούνται σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, η ένταξη των ΤΠΕ παραμένει αργή ή περιορίζεται στη χρήση τους ως συμπληρωματικά μέσα και όχι στην αξιοποίησή τους ως διδακτικά και μαθησιακά εργαλεία. Ένα πρωτοπόρο μοντέλο ένταξης των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία είναι η Τεχνολογική, Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΤΠΓΠ). Στο μοντέλο αυτό η μάθηση αντιμετωπίζεται ως ένα σύνθετο σύστημα αλληλοσυσχετίσεων μεταξύ Γνωστικού Περιεχομένου, Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Γνώσης. Στην παρούσα εργασία γίνεται διερεύνηση του τρόπου μάθησης των εκπαιδευτικών πληροφορικής με το μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου. Ειδικότερα, οι 14 εκπαιδευτικοί του δείγματος επιμορφώθηκαν στη διδακτική του προγραμματισμού αξιοποιώντας ως τεχνολογικό εργαλείο τον μικροελεγκτή Arduino και το μοντέλο της ΤΠΓΠ. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το σεμινάριο επιμόρφωσης, τα φύλλα εργασίας και τις συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν πολύ καλό επίπεδο γνώσεων του περιεχομένου που διδάσκουν, της παιδαγωγικής και των τεχνολογικών εργαλείων. Επίσης, ικανοποιητικές είναι οι γνώσεις τους στις υπόλοιπες συνιστώσες της ΤΠΓΠ που σημαίνει πως μπορούν να σχεδιάζουν αποτελεσματικές διδακτικές παρεμβάσεις με το συγκεκριμένο μοντέλο. Από τα παραπάνω, διαφαίνεται η δυνατότητα εφαρμογής της στην καθημερινή διδακτική πρακτική αναδεικνύοντάς την σε σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών.
Λέξεις Κλειδιά: ΤΠΓΠ
Μικροελεγκτής
Arduino
ΤΠΕ
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
NotiosNektariosMsc2018.pdf1.14 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons