Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22040
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΧατζέλα, Ηλέκτρα-Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2018-06-19T19:32:07Z-
dc.date.available2018-06-19T19:32:07Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22040-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα μελετήθηκαν οι απόψεις 141 εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στην Ελλάδα γύρω από τη σεξουαλικότητα και τη σεξουαλική εκπαίδευση ατόμων με νοητική αναπηρία. Λόγω της αναγκαιότητας που έχει η σεξουαλική τους εκπαίδευση για την υγεία και την προστασία τους, λόγω έλλειψης επίσημης σεξουαλικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα κι επειδή δεν υπάρχει πλήθος ελληνικών ερευνών που να μελετά αυτό το θέμα, θεωρήθηκε σημαντικό να μελετηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία, πριν την προσπάθεια οργάνωσης μιας μελλοντικής σεξουαλικής εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό τούς χορηγήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου και η ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν πραγματοποιήθηκε στο στατιστικό πρόγραμμα IBM SPSS. Από την ανάλυση προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί αποδέχονται ή τείνουν να αποδεχτούν διάφορα σεξουαλικά δικαιώματα των ατόμων με νοητική αναπηρία, αλλά φαίνεται να είναι ουδέτεροι ως προς την αποδοχή άλλων, όπως το να γίνουν γονείς. Επιπλέον, είναι θετικοί ως προς την αναγκαιότητα και τα οφέλη της σεξουαλικής εκπαίδευσης για τα άτομα αυτά και επιθυμούν να ξεκινά από την παιδική ηλικία με συνεργασία γονέων, σχολείου και άλλων επαγγελματιών. Πιστεύουν ότι βασικά εμπόδια θα αποτελέσουν η ελλιπής επιμόρφωση, η έλλειψη αναλυτικών προγραμμάτων και η ύπαρξη ταμπού και μύθων γύρω από τη σεξουαλικότητα των ατόμων αυτών. Επίσης, τα δημογραφικά τους στοιχεία φάνηκαν να επηρεάζουν πλήθος απόψεων, με την ηλικία, την ύπαρξη παιδιών, το επίπεδο σπουδών και τη σχετική ενημέρωση να ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή. Έτσι, τα ευρήματα τονίζουν την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών προς βελτίωση των απόψεων τους και απόκτηση γνώσεων γύρω από την εφαρμογή της σεξουαλικής εκπαίδευσης, ενημέρωσης των γονέων και δημιουργίας αναλυτικών προγραμμάτων για κάθε βαθμίδα.el
dc.format.extent222el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΣεξουαλικότηταel
dc.subjectΣεξουαλική εκπαίδευσηel
dc.titleΑπόψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής γύρω από τη σεξουαλικότητα και τη σεξουαλική εκπαίδευση ατόμων με νοητική αναπηρίαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzelaIlektraEuangeliaMsc2018.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons