Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαφέτσιος, Κωσταντίνοςel
dc.contributor.authorΕυθυμιάδου, Σεβαστήel
dc.date.accessioned2018-06-18T10:09:39Z-
dc.date.available2018-06-18T10:09:39Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22036-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΗ σχέση επικοινωνίας που αναπτύσσεται μεταξύ των εκπαιδευτικών και των διευθυντών/τριών καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον τρόπο συμπεριφοράς τους μέσα στο εργασιακό περιβάλλον των σχολικών μονάδων και κατά συνέπεια την αποτελεσματικότητά τους. Ωστόσο, όλοι οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι διευθυντές /ντριες δε λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο καθώς έχουν διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικά κίνητρα που απορρέουν ως αποτέλεσμα της ψυχοσυναισθηματικής εξέλιξης τους, σύμφωνα με τη θεωρία του δεσμού. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι και όλοι οι άνθρωποι δεν αναγνωρίζουν και δεν ερμηνεύουν με τον ίδιο τρόπο τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των άλλων ατόμων, προκειμένου να διαμορφώσουν την κατάλληλη συμπεριφορά που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των άλλων. Τόσο η θεωρία του δεσμού όσο και η κοινωνική αντίληψη είναι πολύ σημαντικά εργαλεία για τη διερεύνηση της συμπεριφοράς των ατόμων στο χώρο της εργασίας τους, ωστόσο δεν έχουν αξιοποιηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ της κοινωνικής αντίληψης του συναισθήματος των διευθυντών/τριών και των εκπαιδευτικών και της ικανοποίησης που λαμβάνουν από την εργασία τους καθώς επίσης και τη σχέση των διαπροσωπικών σχημάτων δεσμού των διευθυντών /τριών και των εκπαιδευτικών και της ικανοποίησης που λαμβάνουν από την εργασία τους. Από τα αποτελέσματα της έρευνας έγινε εμφανές ότι η ακρίβεια αντίληψης συναισθημάτων, η ανακρίβεια αντίληψης συναισθημάτων, η αποφυγή και το άγχος-εμμονής δε σχετίζονται με την επαγγελματική ικανοποίηση που λαμβάνουν από την εργασία τους οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων των σχολικών μονάδων του δήμου Πέλλας, όπως επίσης και με τη συνοχή της ομάδας και την επαγγελματική εξουθένωση που βιώνουν. Ακόμη, προέκυψε ότι όσο μεγαλύτερο είναι το αντιληπτό κοινωνικό επίπεδο των εκπαιδευτικών τόσο χαμηλότερη είναι η συναισθηματική εξάντληση που αισθάνονται και τόσο υψηλότερα η αντίληψη συνοχής και ο βαθμός εργασιακής ικανοποίησης που λαμβάνουν. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι διευθυντές/τριες με υψηλή ακρίβεια στην αντίληψη, κάνουν τους εκπαιδευτικούς με υψηλή αντιληπτή κοινωνική θέση να νιώθουν ακόμη μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία και χαμηλότερα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΚοινωνική αντίληψη συναισθήματοςel
dc.subjectΔιαπροσωπικά σχήματα δεσμούel
dc.titleΔιαπροσωπικά σχήματα δεσμού και κοινωνική αντίληψη του συναισθήματος στη σχέση διευθυντών/τριών και των εκπαιδευτικών: μια πολυεπίπεδη ανάλυσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationel
dc.typeTextel
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EuthimiadouSevastiMsc2018.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.