Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22034
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΤσιβελεκίδης, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2018-06-18T06:54:28Z-
dc.date.available2018-06-18T06:54:28Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22034-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστεί η εξαγωγική επέκταση και διεθνοποίηση των επιχειρήσεων του κλάδου του λιανικού εμπορίου στις διεθνείς αγορές τροφίμων. Ο κλάδος των τροφίμων αποτελεί κινητήριο μοχλό της οικονομίας παρά την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα τα τελευταία σχεδόν δέκα χρόνια. Αρχικά γίνεται μια εισαγωγή η οποία περιέχει παρουσίαση του στόχου της εργασίας καθώς και ορισμένους βασικούς ορισμούς οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την κατανόηση του γενικού πλαισίου της διπλωματικής Το Κεφάλαιο 1 είναι μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας πάνω στο θέμα της στρατηγικής και της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Πιο συγκεκριμένα, παρατίθενται τα κίνητρα αλλά και τα εμπόδια που είναι πιθανό να συναντήσει μια σύγχρονη επιχείρηση στην προσπάθειά της να επεκταθεί μέσω εξαγωγών. Αναφέρονται ενδεικτικά πρόσφατες θεωρίες διεθνοποίησης και στη συνέχεια τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ενεργειών διεθνοποίησης Τέλος, αναφέρονται παραδείγματα από στρατηγικές διεθνοποίησης με μια συνοπτική επεξήγηση αυτών. Στο Κεφάλαιο 2 παρουσιάζεται ο κλάδος των τροφίμων με έμφαση στο λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα. Αναλύονται τα στατιστικά στοιχεία των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων και προϊόντων ενώ στη συνέχεια εξετάζεται η ελληνική βιομηχανία τροφίμων στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής της οποίας αποτελεί κομμάτι. Το Κεφάλαιο 3 αφορά το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ευρώπης και πώς αυτό επηρεάζει τις επιλογές των ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων στην απόφασή τους να προχωρήσουν σε εξαγωγές και πού θα κατευθύνονται αυτές. Γίνεται μια ανάλυση Porter, PESTLE και SWOT για την Ελλάδα προκειμένου να γίνει κατανοητή η θέση της σήμερα ενώ έπειτα εξηγούνται τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής της αγοράς – στόχου. Τέλος, αναλύεται μια ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχει παρουσιαστεί πρόσφατα στην παγκόσμια αγορά τροφίμων με τις πιστοποιήσεις Halal και Kosher και τα οικονομικά μεγέθη τα οποία τις συνοδεύουν. Το Κεφάλαιο 4 αφορά τη μελέτη περίπτωσης της εταιρίας Olymp – Κωνσταντόπουλος. Αναλύονται διεξοδικά τα οικονομικά στοιχεία και μεγέθη του ομίλου, η στρατηγική την οποία ακολουθεί, οι συνεργάτες, οι χώρες στις οποίες εξάγει, τα είδη των προϊόντων που εξάγει και άλλες πληροφορίες που αφορούν την εξολοκλήρου στόχευση του προς τις πωλήσεις μέσω εξαγωγών. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εκπόνηση της διπλωματικής και μελλοντικές προτάσεις για έρευνα.el
dc.format.extent70el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΕξαγωγική επέκτασηel
dc.subjectΔιεθνοποίησηel
dc.subjectΛιανικό εμπόριοel
dc.subjectΔιεθνείς αγορέςel
dc.subjectΑγορές τροφίμωνel
dc.titleΗ εξαγωγική επέκταση και η διεθνοποίηση των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου στις διεθνείς αγορές τροφίμωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητεςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsivelekidisIoannisMsc2018.pdf733.22 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons