Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑρβανίτης, Παναγιώτηςel
dc.contributor.authorΒαφειάδου, Νίκηel
dc.date.accessioned2018-06-16T20:19:32Z-
dc.date.available2018-06-16T20:19:32Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22030-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΣτη σημερινή εποχή με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την ραγδαία εισαγωγή νέων τεχνολογικών εργαλείων στη σχολική τάξη, η τεχνολογία Επαυξημένης πραγματικότητας έχει αρχίσει να κερδίζει το ενδιαφέρον πολλών εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, σαν ένα σημαντικό καινοτόμο εργαλείο μάθησης και εκπαίδευσης. Η τεχνολογία Επαυξημένης πραγματικότητας θολώνει το όριο μεταξύ του τι υφίσταται πραγματικά και του τι είναι εικονικό, ενισχύοντας τα αισθητηριακά ερεθίσματα της όρασης και της ακοής με ήχους, βίντεο και γραφικά ή δεδομένα εντοπισμού, προσφέροντας έτσι μοναδικές εκπαιδευτικές εμπειρίες στου μαθητές. Μέσα από αυτή την εργασία μεθοδεύεται μια προσέγγιση της χρήσης ενός εργαλείου τεχνολογίας Επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) με σκοπό να εξετάσει τη συμβολή της AR ως καινοτόμο διδακτικό εργαλείο, στην ανάπτυξη του γλωσσικού τομέα αλλόγλωσσων παιδιών προσχολικής ηλικίας κατά τη συμμετοχή τους σε κατάλληλα δομημένες δραστηριότητες. Συμμετέχοντες αποτέλεσαν 9 αλλόγλωσσοι μαθητές προσχολικής ηλικίας που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα της ορεινής Ξάνθης. Και φοιτούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για τη διενέργεια της παρούσας εργασίας ήταν αυτή της μελέτης περίπτωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας από την παρατήρηση των παιδιών έδειξαν θετικά οφέλη κατά την ενασχόληση των συμμετεχόντων με το εργαλείο Επαυξημένης πραγματικότητας. Πιο συγκεκριμένα φάνηκε πως επιτεύχθηκε η κατανόηση προφορικού λόγου και εμπλουτίστηκε το λεξιλόγιο των συμμετεχόντων, διορθώνοντας ταυτόχρονα και αρθρωτικά λάθη. Επιπλέον συμπεριφορές όπως η προσοχή και τα μαθησιακά κίνητρα παρουσίασαν αύξηση και οι γνωστικοί στόχοι της κάθε δραστηριότητας φάνηκε να επιτυγχάνονται. Συμπερασματικά η χρήση εργαλείων Επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά στην κατανόηση και την ανάπτυξη του προφορικού λόγου με τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου αλλόγλωσσων μαθητών.el
dc.format.extent110el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subjectΑλλόγλωσσα παιδιάel
dc.subjectΕνίσχυση προφορικού λόγουel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleXρήση επαυξημένης πραγματικότητας για την κατανόηση προφορικού λόγου: μελέτη περίπτωσης σε αλλόγλωσσα παιδιά προσχολικής ηλικίας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationel
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VafeiadouNikiMsc2018.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons