Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22030
Συγγραφέας: Βαφειάδου, Νίκη
Τίτλος: Xρήση επαυξημένης πραγματικότητας για την κατανόηση προφορικού λόγου: μελέτη περίπτωσης σε αλλόγλωσσα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Αρβανίτης, Παναγιώτης
Περίληψη: Στη σημερινή εποχή με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την ραγδαία εισαγωγή νέων τεχνολογικών εργαλείων στη σχολική τάξη, η τεχνολογία Επαυξημένης πραγματικότητας έχει αρχίσει να κερδίζει το ενδιαφέρον πολλών εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, σαν ένα σημαντικό καινοτόμο εργαλείο μάθησης και εκπαίδευσης. Η τεχνολογία Επαυξημένης πραγματικότητας θολώνει το όριο μεταξύ του τι υφίσταται πραγματικά και του τι είναι εικονικό, ενισχύοντας τα αισθητηριακά ερεθίσματα της όρασης και της ακοής με ήχους, βίντεο και γραφικά ή δεδομένα εντοπισμού, προσφέροντας έτσι μοναδικές εκπαιδευτικές εμπειρίες στου μαθητές. Μέσα από αυτή την εργασία μεθοδεύεται μια προσέγγιση της χρήσης ενός εργαλείου τεχνολογίας Επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) με σκοπό να εξετάσει τη συμβολή της AR ως καινοτόμο διδακτικό εργαλείο, στην ανάπτυξη του γλωσσικού τομέα αλλόγλωσσων παιδιών προσχολικής ηλικίας κατά τη συμμετοχή τους σε κατάλληλα δομημένες δραστηριότητες. Συμμετέχοντες αποτέλεσαν 9 αλλόγλωσσοι μαθητές προσχολικής ηλικίας που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα της ορεινής Ξάνθης. Και φοιτούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για τη διενέργεια της παρούσας εργασίας ήταν αυτή της μελέτης περίπτωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας από την παρατήρηση των παιδιών έδειξαν θετικά οφέλη κατά την ενασχόληση των συμμετεχόντων με το εργαλείο Επαυξημένης πραγματικότητας. Πιο συγκεκριμένα φάνηκε πως επιτεύχθηκε η κατανόηση προφορικού λόγου και εμπλουτίστηκε το λεξιλόγιο των συμμετεχόντων, διορθώνοντας ταυτόχρονα και αρθρωτικά λάθη. Επιπλέον συμπεριφορές όπως η προσοχή και τα μαθησιακά κίνητρα παρουσίασαν αύξηση και οι γνωστικοί στόχοι της κάθε δραστηριότητας φάνηκε να επιτυγχάνονται. Συμπερασματικά η χρήση εργαλείων Επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά στην κατανόηση και την ανάπτυξη του προφορικού λόγου με τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου αλλόγλωσσων μαθητών.
Λέξεις Κλειδιά: Επαυξημένη πραγματικότητα
Αλλόγλωσσα παιδιά
Ενίσχυση προφορικού λόγου
Προσχολική ηλικία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VafeiadouNikiMsc2018.pdf2.41 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons