Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22004
Author: Κασκάλη, Άννα
Title: Teaching Literary Text in High School EFL Learners with the use of Traditional and Digital Means to Develop their Communication Skills and Promote their Motivation
Alternative Titles: Διδάσκοντας λογοτεχνία σε μαθητές αγγλικής γλώσσας με τη χρήση παραδοσιακών και ψηφιακών μεθόδων για την παρακίνηση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας τους
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Abstract: Η παρακάτω ερευνητική εργασία υλοποιήθηκε σε δημόσιο γυμνάσιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης με 50 μαθητές της Τρίτης τάξης και διήρκεσε οκτώ περίπου διδακτικές ώρες. Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν η βελτίωση της ικανότητας ανάγνωσης, χρήσης και κατανόησης του προφορικού λόγου και του γραπτού λόγου, αλλά και της επικοινωνίας των μαθητών στην Αγγλική γλώσσα με τη βοήθεια της Αγγλικής Λογοτεχνίας. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές βελτίωσαν τις παραπάνω ικανότητες μέσω της εφαρμογής ενός μικτού τύπου μαθήματος Αγγλικής Λογοτεχνίας που σχεδιάστηκε με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων, όπως το Moodle, αλλά και με την ταυτόχρονη χρήση παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας. Πιο αναλυτικά, το μάθημα σχεδιάστηκε συνδυάζοντας την παραδοσιακού τύπου διδασκαλία με την τεχνολογία, με τη βοήθεια της οποίας η εκπαιδευτικός δημιούργησε μία δικτυακή πλατφόρμα, βασισμένη στο σύστημα διαχείριση μάθησης Moodle, για να εργαστούν οι μαθητές και να εξυπηρετηθούν οι γνωστικές τους ανάγκες, έχοντας γίνει πρόβλεψη των γλωσσικών αδυναμιών τους. Οι μαθητές διάβασαν, ανέλυσαν κι επεξεργάστηκαν το αστυνομικό μυθιστόρημα του Arthur Conan Doyle ‘The Hound of the Baskervilles’ χρησιμοποιώντας τη δικτυακή πλατφόρμα, το διαδίκτυο εν γένει καθώς και άλλου τύπου ψηφιακά εργαλεία (quizzes, video) για να μελετήσουν το βιβλίο και να αναρτήσουν τις εργασίες τους, συμμετέχοντας ταυτόχρονα τόσο σε ένα ανοιχτό ψηφιακό forum, αλλά και συ-ζητώντας και σχολιάζοντας μεταξύ τους παραδοσιακά μέσα στην τάξη. Τέλος, αξιολόγησαν μέσω ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, το ‘μικτό΄ αυτό σχέδιο μαθήματος, εκφράζοντας τις απόψεις τους για το τι αποκόμισαν, σε τι βελτιώθηκαν, πού δυσκολεύτηκαν και κατά πόσο ενισχύθηκαν οι μεταξύ τους συνεργατικές σχέσεις. Οι τεχνικές συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν περιλαμβάνουν το παραπάνω ψηφιακό ερωτηματολόγιο, την παρατήρηση, τον προβληματισμό, τη συγκριτική ανάλυση και την καταγραφή των παρατηρήσεων της εκπαιδευτικού με τη βοήθεια ημερολογίου, δηλαδή επίσης μια μικτή μορφή ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης, που εφάρμοσε η εκπαιδευτικός για το σχεδιασμό αυτού του μικτού σε συνδυασμό εκπαιδευτικών μεθόδων μαθήματος, επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της σχέσης των μαθητών με το μάθημα της Αγγλικής Λογοτεχνίας και στην επέκταση των γνώσεων και ικανοτήτων τους που σχετίζονται με την ψηφιακή τεχνολογία από τη μια πλευρά, ενώ από την άλλη επηρέασαν θετικά τη διαδικασία εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας, εφόσον οι μαθητές φαίνεται ότι βελτίωσαν τις λεξιλογικές τους γνώσεις, αύξησαν τα μαθησιακά κίνητρά τους, μέσω της υλοποίησης ιδιαίτερα των ψηφιακών δραστηριοτήτων τους κι ανέπτυξαν περαιτέρω ομαδο-συνεργατικές ικανότητες.
Keywords: Αγγλική λογοτεχνία
Μικτή μάθηση
Ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
Κριτική ανάλυση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaskaliAnnaMsc2018.pdf3.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons