Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21968
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜπουτσιούκη, Σοφίαel
dc.contributor.authorΚαραγιαννίδου, Σοφίαel
dc.date.accessioned2018-05-10T21:53:19Z-
dc.date.available2018-05-10T21:53:19Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21968-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία εξετάζεται το ζήτημα των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων για τη μαθησιακή ένταξη αλλά και τη δυνατότητα μετάβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) στην αγορά εργασίας. Το ζήτημα αυτό είναι μείζονος σημασίας για τον λόγο ότι τα άτομα με ειδικές ανάγκες πέρα από τις ιδιαιτερότητές τους, έχουν και δικαιώματα τα οποία ο καθένας οφείλει να σέβεται διότι η διαφορετικότητα είναι δικαίωμα (Σαρρής, Σούλης,2001:36). Αφού γίνει προσπάθεια για μια θεωρητική προσέγγιση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες για το πώς ορίζονται από τον οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) αλλά και από την Ευρωπαϊκή ένωση, θα παρατεθούν τα ενδότερα του θέματος εξετάζοντας το θεσμικό πλαίσιο για τα ΑΜΕΑ, τη νομική κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους αλλά και το πώς αντιμετωπίζονται οι ιδιαιτερότητες αυτές στην σύγχρονη πραγματικότητα. Στη συνέχεια γίνεται μια συγκριτική θεώρηση αντιμετώπισης των ΑΜΕΑ σε βορρά (Σουηδία, Γερμανία) και νότο (Ελλάδα και Κύπρο) διερευνώντας το τι ισχύει στις χώρες αυτές και ποιοι νόμοι τίθενται σε εφαρμογή. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες χρειάζονται αποδοχή και αναγνώριση, την ομαλή τους ένταξη στο κοινωνικό σύνολο, την αγάπη και τον σεβασμό προς την διαφορετικότητα και η αίσθηση ότι ανήκουν σε μια ομάδα. Έχουν δικαιώματα στην εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας διότι έχουν όχι μόνο ικανότητες, αλλά και δυνατότητες να βελτιώσουν την ψυχοκοινωνική τους εξέλιξη μέσα από τη ζωή και τη δράση τους.el
dc.format.extent89el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΕυρωπαικά Εκπαιδευτικά Συστήματαel
dc.subjectΑΜΕΑel
dc.subjectΕιδική Αγωγήel
dc.subjectΓερμανίαel
dc.subjectΕλλάδαel
dc.subjectΚύπροςel
dc.subjectΣουηδίαel
dc.subjectΜοντέλα προσέγγισηςel
dc.titleΜελέτη ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων για την μαθησιακή ένταξη των ΑμΕΑ: μια συγκριτική προσέγγιση Βορρά (Σουηδίας, Γερμανίας) και Νότου (Ελλάδας και Κύπρου)el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση και Διακυβέρνησηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση και Διακυβέρνηση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaragiannidouSofiaMsc2018.pdf780.94 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons