Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21936
Συγγραφέας: Γκέρου, Αντιγόνη
Τίτλος: Η σημασία της κουλτούρας στο διεθνές εμπόριο
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Περίληψη: Η κουλτούρα είναι το στοιχείο που προσδίδει ταυτότητα στους λαούς. Είναι το διακριτό όριο μεταξύ των πολιτισμών. Αποτελεί τα άτυπα σύνορα μεταξύ των εθνών. Η κουλτούρα έχει πολλά πρόσωπα, εμφανίζεται πάντα και παντού, σε όλες τις δραστηριότητες μας, σε όλες τις συναλλαγές μας, στην συμπεριφορά μας, στις αντιδράσεις, στις αξίες και τα ήθη μας. Με άλλα λόγια είναι αυτό που κάνει τους λαούς και τα κράτη να ξεχωρίζουν μεταξύ τους και δημιουργεί την αίσθηση της απόστασης, της πολιτισμικής απόστασης. Αντιθέτως, το διεθνές εμπόριο, στο επίπεδο όπου έχει αναπτυχθεί είναι αυτό που φέρνει τα κράτη πιο κοντά. Στην ουσία καταργεί τα σύνορα και συντάσσει μια παγκόσμια κοινή για όλα τα έθνη αγορά. Το αποτέλεσμα είναι, ότι οποιοδήποτε πρόσωπο, νομικό ή φυσικό μπορεί να απευθυνθεί σε αυτήν τη διεθνή αγορά, όπου και να βρίσκεται, σε όποια χώρα και αν βρίσκονται τα προϊόντα που το αφορούν, σαν να βρίσκονται εντός των ίδιων συνόρων. Βέβαια υπάρχουν εξαιρέσεις και περιορισμοί, που προκαλούνται κυρίως από πολιτικούς, νομικούς και οικονομικούς παράγοντες, όχι βέβαια αρκετούς ώστε να μετριαστούν η έκταση και οι δυνατότητες του διεθνούς εμπορίου. Στην παρούσα μελέτη, θα εξετάσουμε την επίδραση που έχει η κουλτούρα επί του διεθνούς εμπορίου και τους αντίκτυπους που επιφέρει. Η επίδραση που θα πραγματευτούμε είναι προφανής και ευδιάκριτη, ωστόσο εμείς επιλέγουμε να την μελετήσουμε μέσα από τρεις εκφάνσεις της. Μια έκφανση λοιπόν είναι ανοικτότητα μιας αγοράς προς το διεθνές εμπόριο, δηλαδή το πόσο γόνιμο έδαφος προσφέρουν τα κράτη για διεθνείς συναλλαγές. Στη μελέτη αυτή θα διακρίνουμε τον βαρύτατο ρόλο που παίζουν τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά ενός έθνους στην ανοικτότητα της αγοράς του, μέσα από την ανάλυση μιας βάσης δεδομένων, όπως την ερμήνευσαν οι Eelke De Jong, Roger Smeets και Jeroen Smits (2005). Παρακάτω θα παραθέσουμε τις μεθόδους με τις οποίες διεξάγεται το διεθνές εμπόριο, τις εξαγωγές. Μια μορφή που θα μας απασχολήσει είναι αυτή του διανομέα/μεσάζοντα (distributor). Συγκεκριμένα θα εξετάσουμε τις επιπτώσεις που έχει η κουλτούρα και η επικοινωνία μεταξύ μεσάζοντα και εξαγωγέα, στην οικονομική απόδοση των εξαγωγών. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την μελέτη των Erik B. Nes, Carl Arthur Solberg και Ragnhild Silkoset (2001), αποτυπώνουν την σημαντική επίδραση της εθνικής κουλτούρας στις διεθνείς συναλλαγές. Οι επιτυχημένες διεθνείς συναλλαγές, σημαίνουν κέρδη και ικανοποίηση. Συγκεκριμένα ικανοποίηση μεταξύ των συμβαλλομένων κατά τη συναλλαγή μερών, δηλαδή της εταιρίας εισαγωγής και την εταιρία εξαγωγής. Η ικανοποίηση με τη σειρά της, συνοδεύεται από καλές προθέσεις μεταξύ των συνεργατών. Οι καλές προθέσεις, η καλοβουλία δηλαδή είναι ένας παράγοντας που μπορεί να διευρύνει τα οφέλη αυτής της αγαστής συνεργασίας. Ο παρονομαστής της εξίσωσης αυτής της επαγγελματικής σχέσης, είναι και πάλι η κουλτούρα, η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στο μέγεθος της ικανοποίησης που προκύπτει από τις διεθνείς αυτές συναλλαγές, σύμφωνα με τα ευρήματα των Dong-Jin Lee, Monkyu Lee και Jaebeom Suh (2007), τα οποία επίσης θα εξετάσουμε παρακάτω. Στη συνέχεια της εργασίας μας, θα πλαισιώσουμε τις τρεις πτυχές του δίπολου κουλτούρα-διεθνές εμπόριο, με έννοιες, ορισμούς, υποθέσεις, μετρήσεις και αποτελέσματα.
Λέξεις Κλειδιά: Διεθνές εμπόριο
Κουλτούρα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GkerouAntigoniMsc2018.pdf1.8 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons