Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21920
Author: Τσαϊρίδης, Αναστάσιος
Title: Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ στον τομέα του τουρισμού διεθνώς.
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες
Supervisor: Τσιότσου, Ροδούλα
Abstract: Στόχος της παρούσας διατριβής ήταν να παρουσιάσει τις εφαρμογές του διαδικτυακού μάρκετινγκ (Online Marketing) στον τουρισμό, τις πτυχές και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχέση διαδικτυακού μάρκετινγκ και τουρισμού, καθώς και τις προοπτικές που μπορεί να προσφέρει στο τουριστικό προϊόν/υπηρεσία το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ. Τρία θεματικά πεδία διακρίθηκαν με βάση τις αναφορές στη βιβλιογραφία: α) Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ και Τουρισμός, β) Μάρκετινγκ στα Κοινωνικά Δίκτυα (Social Media Marketing) στον Τουρισμό και γ) Mάρκετινγκ σε Κινητά (Mobile Marketing) στη τουριστική αγορά. Πρώτον, η έρευνα ανέδειξε τη θετική συμβολή του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ στον τουρισμό. Η συμβολή αυτή αντανακλάται σε οφέλη όπως: η βελτίωση των επιπέδων ικανοποίησης των τουριστών, η αυξημένη πιστότητα τους απέναντι σε τουριστικούς οργανισμούς, η εύκολη πρόσβαση σε τουριστικές πληροφορίες, κτλ. Κρίσιμοι όμως παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη από τους επαγγελματίες του τουρισμού για να αξιοποιηθούν επιτυχώς οι δυνατότητες του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ είναι η ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, οι λειτουργίες πλοήγησης στις ιστοσελίδες και η πολύ ισχυρή δυναμική της <<ψηφιακής στόμα με στόμα προώθησης>> (Digital Word of Mouth). Από την άλλη πλευρά, η υιοθέτηση των αρχών του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ από τουριστικούς οργανισμούς επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες, οι οποίοι υποδεικνύουν τον στρατηγικό χαρακτήρα που έχει η συγκεκριμένη απόφαση για αυτούς. Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν γόνιμο έδαφος για την ανάπτυξη στρατηγικών τουριστικού μάρκετινγκ. Τα βασικά πλεονεκτήματα τους είναι: η γρήγορη διάδοση των τουριστικών πληροφοριών, η αρτιότερη αξιολόγηση των υπηρεσιών από τους επισκέπτες, η αυξημένη πιστότητα των τουριστών, η βοήθεια στους καταναλωτές να πάρουν την απόφασή τους σχετικά με τις τουριστικές υπηρεσίες που θα αγοράσουν και το ενισχυμένο μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα. Παρόλο όμως τα πολλαπλά οφέλη τους, τα κοινωνικά δίκτυα (Social Media) δεν χρησιμοποιούνται επαρκώς από τους επαγγελματίες και τους φορείς του τουρισμού για την προβολή των προορισμών τους. Σε αυτό λοιπόν το πεδίο υπάρχει χώρος για βελτίωση. Αξίζει να σημειωθεί ότι κρίσιμοι παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση των κοινωνικών δικτύων (Social Media) από τους τουρίστες είναι τα προσωπικά χαρακτηριστικά τους (φύλο, ηλικία, εκπαιδευτικό επίπεδο, κτλ), τα ποιοτικά και τεχνικά χαρακτηριστικά των πληροφοριών που αναζητούνται, τα χαρακτηριστικά του ταξιδιού, η δυνατότητα αξιολόγησης των πληροφοριών και η δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων σε άλλους επισκέπτες. Τρίτον, το Μάρκετινγκ που εστιάζει στα κινητά (Mobile Marketing) στον χώρο του τουρισμού λειτουργεί ως προέκταση του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και του μάρκετινγκ των κοινωνικών δικτύων (Social Media Marketing), προσφέροντας τον απαραίτητο χώρο για την ανάπτυξη στρατηγικών προώθησης και προβολής τουριστικών προορισμών. Τα πλεονεκτήματα του δεν διαφοροποιούνται από αυτά των κοινωνικών δικτύων (Social Media). Σε αυτή τη περίπτωση όμως, υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης μεγάλης γκάμας τεχνολογικών εφαρμογών που προσφέρουν ευκολίες στους τουρίστες, τα πλεονεκτήματα των οποίων βασίζονται στη φορητότητα των έξυπνων συσκευών - κινητών (Smart Phones) και στις αυξημένες, τεχνικά ,δυνατότητές τους. Οι παράγοντες που καθορίζουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων από τους δυνάμει τουρίστες είναι η δυνατότητα πρόσβασης στην πληροφορία άμεσα και γρήγορα, τα αντιλαμβανόμενα οφέλη, που είναι είτε πρακτικά είτε ηδονιστικά, και σε μικρότερο βαθμό τα δημογραφικά στοιχεία –φύλο και ηλικία- του χρήστη. Αξίζει να αναφερθεί ότι στη βιβλιογραφία υπάρχουν και αναφορές σχετικά με την αρνητική επίδραση του τουριστικού μάρκετινγκ στα κινητά (Mobile Marketing), οι οποίες υποστηρίζουν ότι με τη χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων τις περισσότερες φορές προκαλείται «ψηφιακή σύγχυση» και διάσπαση προσοχής στους χρήστες.
Keywords: Ηλεκτρονικό μάρκετινγκ
Τουρισμός
Information: Διπλωματική εργασία - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsairidisAnastasiosMsc2018.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons