Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤσιρώνης, Λουκάςel
dc.contributor.authorΣαχπαζίδου, Χαρίκλειαel
dc.date.accessioned2018-04-23T06:45:14Z-
dc.date.available2018-04-23T06:45:14Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21910-
dc.descriptionΗ χρήση της ασαφούς πολυκριτήριας μεθόδου fuzzy TOPSIS στο πρόβλημα επιλογής διεθνών προμηθευτών--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ επικράτηση του φαινομένου της παγκοσμιοποίησης, μέσω της αδιάλειπτης απελευθέρωσης του διεθνούς εμπορίου και της ανάπτυξης μιας ομοιογενούς παγκόσμιας αγοράς, επηρεάζει αισθητά τις συνθήκες του παγκόσμιου επιχειρηματικού περιβάλλοντος , στο οποίο δρουν και αναπτύσσονται οι οικονομικοί οργανισμοί. Οι ευμετάβλητες συνθήκες που το χαρακτηρίζουν ωθούν τις επιχειρήσεις στην υιοθέτηση μεθόδων και πρακτικών, οι οποίες εξασφαλίζουν την επιβίωση τους και ενισχύουν την κερδοφορία τους. Έτσι, προκειμένου να διατηρήσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα και να διεκδικήσουν μερίδιο στην παγκόσμια αγορά, οι οικονομικοί οργανισμοί επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στην αλλοδαπή, γεγονός που επιδρά καταλυτικά στον καθορισμό των αντικειμενικών στόχων και τον τρόπο λειτουργίας τους. Η επέκταση των δραστηριοτήτων προσδίδει μια «διεθνή» διάσταση στις λειτουργίες μιας επιχείρησης, καθιστώντας επιβεβλημένη την ανάγκη για ευελιξία και προσαρμοστικότητα στα δεδομένα των νέων αγορών. Η λειτουργία των προμηθειών αποτελούσε πάντοτε έναν από τους σημαντικότερους τομείς – κλειδιά στη διαμόρφωση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των επιχειρήσεων. Η διεθνοποίηση της αγοραστικής διαδικασίας, δηλαδή η στρατηγική αναζήτηση, η αξιολόγηση και η επιλογή διεθνών προμηθευτών, συνεισφέρει σημαντικά στις περιπτώσεις που η εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα αποτυγχάνει να προσδώσει ουσιαστική προστιθέμενη αξία στις λειτουργίες και τα προϊόντα της επιχείρησης. Η αναγνώριση της σημασίας της εύστοχης επιλογής διεθνών προμηθευτών στην επιτυχή ολοκλήρωση των στόχων της επιχείρησης οδήγησε στην ανάπτυξη ποικίλων μεθόδων και κριτηρίων επιλογής τους, προκειμένου να οριστεί με περισσότερη ακρίβεια και μικρότερο ρίσκο ένα ενδεδειγμένο πλαίσιο επιλογής διεθνών προμηθευτών. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται ενδελεχής αναφορά των μεθόδων και των κριτηρίων επιλογής διεθνών προμηθευτών και διερευνάται η καταλληλότητα της μεθόδου fuzzy TOPSIS, ως μοντέλο επιλογής διεθνών προμηθευτών. Τέλος, επιδιώκεται ο προσδιορισμός του βαθμού επιρροής των ανωτέρω κριτηρίων στην τελική επιλογή διεθνούς προμηθευτή από τις ελληνικές επιχειρήσεις.el
dc.format.extent213el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠρομηθευτέςel
dc.subjectΔιεθνείςel
dc.subjectFuzzyen
dc.subjectTOPSISen
dc.titleΗ χρήση της ασαφούς πολυκριτήριας μεθόδου fuzzy TOPSIS στο πρόβλημα επιλογής διεθνών προμηθευτών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητεςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SachpazidouCharikleiaMSc2018.pdf5.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons