Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21890
Author: Παρταλιού, Αναστασία
Title: Social commerce: βασικός παράγοντας στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων: η περίπτωση της POLYVORE
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Η απουσία του ανθρώπινου και κοινωνικού στοιχείου αποτελεί μία σημαντική αδυναμία που εμποδίζει την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ανάδυση του κοινωνικού εμπορίου(social commerce) μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση αυτής της κατάστασης. Το κοινωνικό εμπόριο είναι μια νέα εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που συνδυάζει τις εμπορικές και τις κοινωνικές δραστηριότητες με την ανάπτυξη των κοινωνικών τεχνολογιών στις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου. Το γεγονός αυτό, επανεισάγει την κοινωνική πτυχή των αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου, αυξάνοντας το βαθμό της κοινωνικής παρουσίας σε διαδικτυακό περιβάλλον. Με τη δημοτικότητα και την ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, το κοινωνικό εμπόριο έχει ταχύτατα αναδυθεί ως ένα νέο φαινόμενο. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αλλαγή στον τρόπο σκέψης των καταναλωτών από ατομικές σε συλλογικές αποφάσεις. Ωστόσο, δεν έχει γίνει ακόμη πλήρως κατανοητό, ειδικά το επιχειρηματικό μοντέλο των διαφορετικών τύπων του κοινωνικού εμπορίου. Αυτό το έγγραφο παρέχει μια επισκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τον ορισμό και τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού εμπορίου, και παρουσιάζει τέσσερις τύπους πλατφόρμας κοινωνικού εμπορίου. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό εμπόριο με προσανατολισμό στο κοινωνικό εμπόριο, το κοινωνικό εμπόριο προσανατολισμένο στο ενδιαφέρον, το κοινωνικό εμπόριο προσανατολισμό στα κοινωνικά δίκτυα και το κοινωνικό εμπόριο προσανατολισμένο στις ομάδες αγοράς. Παρουσιάζεται επίσης, ένα εννοιολογικό πλαίσιο για την κατανόηση του επιχειρηματικού μοντέλου του κοινωνικού εμπορίου από τα βασικά συστατικά του , τα οποία είναι η πρόταση αξίας, η πηγή εσόδων, η ικανότητα και η βιωσιμότητα. Σε αυτή την εργασία, προτείνεται μια νέα κατηγορία επιχειρηματικού μοντέλου κοινωνικού εμπορίου με την ονομασία: «Συμβουλές και Συστάσεις». Η πρόταση αυτή επιτεύχθηκε με την ανάλυση του επιχειρηματικού μοντέλου της ιστοσελίδας κοινωνικού εμπορίου Polyvore με τη βοήθεια των εννέα επιχειρηματικών τετραγώνων του business model canvas. (Osterwalder και Pigneur, 2009) Η πλατφόρμα της Polyvore σε μεγάλο βαθμό πιστώνεται με την παροχή συστάσεων και συμβουλών από την κοινότητα των μελών της σε ένα υψηλό επίπεδο κοινωνικού εμπορίου και είναι πολύ καλά προσαρμοσμένη ως εργαλείο μάρκετινγκ για την απόκτηση νέων πελατών, κυρίως επειδή επιτρέπει τις οπτικές συστάσεις, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη διαδικτυακή μόδα.
Keywords: Social commerce
E-Commerce
Social media
Business Model
Canvas
Polyvore
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PartaliouAnastasiaMsc2017.pdf2.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons