Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21889
Author: Αλπάτη, Ευγενία
Title: Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική Απασχόλησης (ΕΣΑ 2020) και πως αυτή επηρεάζει την εθνική στρατηγική της Ελλάδας για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την ανάπτυξη της απασχόλησης: ο ρόλος του Ο.Α.Ε.Δ. ως εθνικού φορέα μέσα από καινοτόμες ιδέες και καλές πρακτικές (benchmarking) άλλων χωρών
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκηση
Supervisor: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Abstract: Η ΕΣΑ είναι μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες της ΕΕ με στόχο την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων που σχετίζονται με την οικονομική κρίση, ειδικά την ανεργία και την υποαπασχόληση. Η ΕΣΑ υλοποιείται με τη στήριξη των θεσμών της ΕΕ, ειδικά από την Επιτροπή απασχόλησης, ενώ οι κοινές για τα κράτη μέλη προτεραιότητες, προτείνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εγκρίνονται από το Συμβούλιο ΕΕ και εφαρμόζονται σε τέσσερα στάδια. Στην Ελλάδα, φορέας που ασχολείται με ζητήματα απασχόλησης και ανάπτυξης θέσεων εργασίας όπως και εκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού στην Ελλάδα είναι ο ΟΑΕΔ. Το έργο του είναι σύνθετο και περιλαμβάνει διάφορες πολιτικές και δράσεις που έχουν ως κύριο στόχο τη βελτίωση της απασχόλησης, της ικανότητας των φορέων και των εργαζομένων να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά εργασίας κ.ο.κ. Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται μία εις βάθος ανάλυση των προβλημάτων της ΕΕ και της Ελλάδας στον τομέα της ανεργίας, της ύφεσης και της απασχόλησης και επιχειρεί να συζητήσει κριτικά τόσο το ρόλο της ΕΣΑ στην αντιμετώπισή τους όσο και, στην Ελλάδα, του ΟΑΕΔ αποτιμώντας τις δράσεις τους.
Keywords: ΟΑΕΔ
ΕΣΑ
Κρίση
Ανεργία
Ελληνική κρίση
Υποαπασχόληση
Ύφεση
Εργατικό δυναμικό
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlpatiEvgeniaMsc2018.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons