Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21878
Συγγραφέας: Τράντου, Χρυσή
Τίτλος: Συγκριτική μελέτη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων παιδιών τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 2-4 ετών και παιδιών με ΔΑΦ
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Βογινδρούκας, Ιωάννης
Περίληψη: Σκοπός της έρευνας ήταν η συλλογή δείγματος παιδιών τυπικής ανάπτυξης και παιδιών με ΔΑΦ ώστε να δομηθεί το προφίλ των κοινωνικών τους δεξιοτήτων και να συγκριθούν μεταξύ τους. Μεθοδολογία: Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν συνολικά από 181 παιδιά, τα οποία χωρίστηκαν σε 2 ομάδες: η πρώτη ομάδα ήταν εξήντα εφτά (67) παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 2 έως 2.11 ετών και ογδόντα εννιά (89) παιδιά ηλικίας 3 έως 4 ετών και αντίστοιχα η δεύτερη ομάδα περιελάμβανε έντεκα (11) παιδιά με ΔΑΦ ηλικίας 2 έως 2,11 ετών και δεκατέσσερα (14) ηλικίας 3 έως 4 ετών. Η συλλογή δεδομένων έγινε με τη μεταφρασμένη στα ελληνικά έκδοση του Greenspan Social-Emotional Growth Chart (Stanley I. Greenspan, M.D) και το Ερωτηματολόγιο Αναπτυξιακού προφίλ Κοινωνικής Κοινωνική επικοινωνίας (ΑΠΚΕ) (ινστιτούτο έρευνας και εκπαίδευσης λογοθεραπείας). Για να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης που αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου δεν παρουσιάζουν αναπτυξιακές διαταραχές χρησιμοποιήθηκε το Greenspan για τις ηλικίες 0- 42 μηνών και το ΑΝΟΜΙΛΟ για τα παιδιά από 45- 48 μηνών. Όσα από αυτά στο πρώτο ερωτηματολόγιο μετά τη βαθμολόγηση κατατάχθηκαν στην κλίμακα των πιθανών αποκλίσεων και αντίστοιχα όσα παρουσίαζαν γλωσσικές διαταραχές δεν συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα. Αποτελέσματα: Πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των δεδομένων με το στατιστικό λογισμικό SPSS (Statistical Package for Social Sciences) και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το σύνολο των αποτελεσμάτων του επικοινωνιακού προφίλ των παιδιών τυπικής ανάπτυξης ταυτίζεται με εκείνο των ερευνητικών δεδομένων του εξωτερικού, ότι οι επικοινωνιακές δεξιότητες και των δύο ομάδων επηρεάζονται από την ηλικία αλλά όχι από το φύλο και ότι οι επικοινωνιακές δεξιότητες των παιδιών με ΔΑΦ παρουσιάζουν σημαντική απόκλιση.
Λέξεις Κλειδιά: Επικοινωνιακές δεξιότητες
Τυπική ανάπτυξη
Αυτισμός
Προσχολική ηλικία
ΔΑΦ
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TradouChrysiMsc2018.pdf3.12 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons