Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21842
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣίμος, Γρηγόρηςel
dc.contributor.authorΖηκοπούλου, Όλγαel
dc.date.accessioned2018-04-13T09:04:26Z-
dc.date.available2018-04-13T09:04:26Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21842-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description025/2017el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 195-219)el
dc.description.abstractΕισαγωγή: Το έντονο άγχος και κατ’ επέκταση οι αγχώδεις διαταραχές παρουσιάζουν σημαντικά ποσοστά στην παιδική ηλικία και παρεμβαίνουν τόσο στη λειτουργικότητα όσο και στην ποιότητα ζωής του παιδιού και της οικογένειάς του. Σκοπός: Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στο να μελετήσει την αποτελεσματικότητα ενός γνωστικού-συμπεριφορικού προγράμματος παρέμβασης για την αντιμετώπιση του άγχους στα παιδιά Δημοτικού. Μέθοδος: στην έρευνα συμμετείχαν 41 παιδιά, ηλικίας 9-12 ετών, που παρουσίαζαν κλινικά υψηλό άγχος. Από αυτά, τα 21 ακολούθησαν ένα ομαδικό, γνωστικο-συμπεριφορικό πρόγραμμα παρέμβασης (ΓΣΘ) και τα υπόλοιπα 20 δεν έλαβαν καμία παρέμβαση, αποτελώντας την ομάδα ελέγχου (ΟΕ). Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε τρεις χρονικές στιγμές, πριν την παρέμβαση, αμέσως μετά και 6 μήνες μετά, στις επαναληπτικές μετρήσεις. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς της ΓΣΘ ομάδας ανέφεραν στατιστικά σημαντική μείωση στα συμπτώματα του άγχους αμέσως μετά την παρέμβαση, αλλά και διατήρηση του χαμηλού επιπέδου του άγχους στις επαναληπτικές μετρήσεις, 6 μήνες μετά. Μείωση, επίσης, παρατηρήθηκε στην επίδραση του άγχους στη ζωή του παιδιού. Επίσης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των παιδιών της ΓΣΘ ομάδας ανταποκρίθηκε θετικά στη θεραπεία. Αντίστοιχα ευρήματα δεν υπήρχαν στην ομάδα ελέγχου, όπου τόσο οι αναφορές των παιδιών όσο και των γονέων τους δεν έδειξαν σημαντικές αλλαγές στα επίπεδα του άγχους καθώς και στην επίδραση αυτού. Συμπεράσματα: Η παρούσα έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μείωση των συμπτωμάτων του άγχους των παιδιών της ομάδας παρέμβασης, μαζί με την απουσία βελτίωσης των παιδιών που ανήκαν στην ομάδα ελέγχου αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της ΓΣΘ παρέμβασης στην αντιμετώπιση του παιδικού άγχους. Σημαντικό, επίσης, εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι η μείωση του άγχους είναι ορατή τόσο από τα παιδιά όσο και από τους γονείς τουςel
dc.format.extent223el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΤο ηλεκτρονικό αντίτυπο της διατριβής θα αποδεσμευτεί μετά τις 31/12/2020.el.
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΓνωστική-συμπεριφορικήel
dc.subjectΘεραπείαel
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectΠαιδίel
dc.subjectΓονείςel
dc.subjectCognitive behavioral therapyen
dc.subjectAnxietyen
dc.subjectChilden
dc.subjectParentsen
dc.titleΓνωστικο-συμπεριφορικό πρόγραμμα παρέμβασης για την αντιμετώπιση του άγχους σε παιδιά δημοτικούel
dc.title.alternativeThe application of a Cognitive Behavioral Intervention Program for the Management of Anxiety in Primary School Childrenel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationel
dc.typeTextel
dc.contributor.committeememberΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.committeememberΣτογιαννίδου, Αριάδνηel
dc.contributor.committeememberΖηλίκης, Νικόλαοςel
dc.contributor.committeememberΚλεφτάρας, Γεώργιοςel
dc.contributor.committeememberΠαπαληγούρα, Ζαϊραel
dc.contributor.committeememberΣερντάρη, Ασπασίαel
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ)el
Appears in Collections:Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZikopoulouOlgaPhD2017.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons