Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21842
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Σίμος, Γρηγόρης | el |
dc.contributor.author | Ζηκοπούλου, Όλγα | el |
dc.date.accessioned | 2018-04-13T09:04:26Z | - |
dc.date.available | 2018-04-13T09:04:26Z | - |
dc.date.issued | 2017 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21842 | - |
dc.description | Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή. | el |
dc.description | Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017 | el |
dc.description | 025/2017 | el |
dc.description | Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 195-219) | el |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Το έντονο άγχος και κατ’ επέκταση οι αγχώδεις διαταραχές παρουσιάζουν σημαντικά ποσοστά στην παιδική ηλικία και παρεμβαίνουν τόσο στη λειτουργικότητα όσο και στην ποιότητα ζωής του παιδιού και της οικογένειάς του. Σκοπός: Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στο να μελετήσει την αποτελεσματικότητα ενός γνωστικού-συμπεριφορικού προγράμματος παρέμβασης για την αντιμετώπιση του άγχους στα παιδιά Δημοτικού. Μέθοδος: στην έρευνα συμμετείχαν 41 παιδιά, ηλικίας 9-12 ετών, που παρουσίαζαν κλινικά υψηλό άγχος. Από αυτά, τα 21 ακολούθησαν ένα ομαδικό, γνωστικο-συμπεριφορικό πρόγραμμα παρέμβασης (ΓΣΘ) και τα υπόλοιπα 20 δεν έλαβαν καμία παρέμβαση, αποτελώντας την ομάδα ελέγχου (ΟΕ). Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε τρεις χρονικές στιγμές, πριν την παρέμβαση, αμέσως μετά και 6 μήνες μετά, στις επαναληπτικές μετρήσεις. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς της ΓΣΘ ομάδας ανέφεραν στατιστικά σημαντική μείωση στα συμπτώματα του άγχους αμέσως μετά την παρέμβαση, αλλά και διατήρηση του χαμηλού επιπέδου του άγχους στις επαναληπτικές μετρήσεις, 6 μήνες μετά. Μείωση, επίσης, παρατηρήθηκε στην επίδραση του άγχους στη ζωή του παιδιού. Επίσης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των παιδιών της ΓΣΘ ομάδας ανταποκρίθηκε θετικά στη θεραπεία. Αντίστοιχα ευρήματα δεν υπήρχαν στην ομάδα ελέγχου, όπου τόσο οι αναφορές των παιδιών όσο και των γονέων τους δεν έδειξαν σημαντικές αλλαγές στα επίπεδα του άγχους καθώς και στην επίδραση αυτού. Συμπεράσματα: Η παρούσα έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μείωση των συμπτωμάτων του άγχους των παιδιών της ομάδας παρέμβασης, μαζί με την απουσία βελτίωσης των παιδιών που ανήκαν στην ομάδα ελέγχου αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της ΓΣΘ παρέμβασης στην αντιμετώπιση του παιδικού άγχους. Σημαντικό, επίσης, εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι η μείωση του άγχους είναι ορατή τόσο από τα παιδιά όσο και από τους γονείς τους | el |
dc.format.extent | 223 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διατριβής θα αποδεσμευτεί μετά τις 31/12/2020. | el. |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | * |
dc.subject | Γνωστική-συμπεριφορική | el |
dc.subject | Θεραπεία | el |
dc.subject | Άγχος | el |
dc.subject | Παιδί | el |
dc.subject | Γονείς | el |
dc.subject | Cognitive behavioral therapy | en |
dc.subject | Anxiety | en |
dc.subject | Child | en |
dc.subject | Parents | en |
dc.title | Γνωστικο-συμπεριφορικό πρόγραμμα παρέμβασης για την αντιμετώπιση του άγχους σε παιδιά δημοτικού | el |
dc.title.alternative | The application of a Cognitive Behavioral Intervention Program for the Management of Anxiety in Primary School Children | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | el |
dc.type | Text | el |
dc.contributor.committeemember | Πλατσίδου, Μαρία | el |
dc.contributor.committeemember | Στογιαννίδου, Αριάδνη | el |
dc.contributor.committeemember | Ζηλίκης, Νικόλαος | el |
dc.contributor.committeemember | Κλεφτάρας, Γεώργιος | el |
dc.contributor.committeemember | Παπαληγούρα, Ζαϊρα | el |
dc.contributor.committeemember | Σερντάρη, Ασπασία | el |
dc.contributor.department | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ) | el |
Appears in Collections: | Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (Δ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZikopoulouOlgaPhD2017.pdf | 4.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License