Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21835
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΞυνόγαλος, Στέλιοςel
dc.contributor.authorΤρύφου, Μαρία Μαργαρίταel
dc.date.accessioned2018-04-12T18:30:32Z-
dc.date.available2018-04-12T18:30:32Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21835-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού Σοβαρού Σκοπού με τίτλο "Game Of Code: Lost in Javaland" για την εκμάθηση αντικειμενοστρεφών εννοιών, στη γλώσσα Java. Πρόκειται για ένα παιχνίδι ρόλου περιπέτειας (role-adventure), το οποίο υλοποιήθηκε στην εκπαιδευτική πλατφόρμα εκμάθησης προγραμματισμού Greenfoot και απευθύνεται σε μικρούς μαθητές. Προηγούμενες γνώσεις προγραμματισμού δεν είναι απαραίτητες. Στο παιχνίδι παρουσιάζονται οι αντικειμενοστρεφείς έννοιες των κλάσεων και η δημιουργία αντικειμένων, η κλήση μεθόδων μέσω αναφοράς με ή χωρίς παραμέτρους, η κληρονομικότητα, ο πολυμορφισμός, η υποσκέλιση μεθόδων, η λέξη-κλειδί super, η αρχή της υποκατάστασης, ο τελεστής instanceof, η προσπελασιμότητα των πεδίων με βάση τους τροποποιητές πεδίων (modifiers) και τέλος η συλλογή δεδομένων Arraylist με επεξήγηση μερικών από τις μεθόδους που διαθέτει. Επιπλέον, έχουν ενσωματωθεί διάφοροι τύποι δραστηριοτήτων, όπως κουίζ ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, μελέτη έτοιμου κώδικα, καθώς και ειδικός επεξεργαστής κειμένου μονής γραμμής, όπου ο παίκτης μπορεί να γράφει, να ελέγχει και να εκτελεί γραμμές κώδικα. Ένας ακόμη στόχος είναι ο εντοπισμός και η καταγραφή εκπαιδευτικών παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού για την εκμάθηση εννοιών αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο σήμερα με σκοπό τη διεξαγωγή συγκριτικής μελέτης. Στη συγκεκριμένη ερευνητική μεθοδολογία χρησιμοποιείται το πλαίσιο αξιολόγησης της σχεδίασης παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού SGDA (Mitgutsch και Alvarado 2012) βάσει του οποίου γίνεται η σύγκριση και η αξιολόγηση των παιχνιδιών. Η συγκριτική αυτή μελέτη κρίθηκε αναγκαία, καθώς η πλήρης καταγραφή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που περιέχουν τα εν λόγω παιχνίδια, όπως επίσης και η ανάλυση της διδακτικής προσέγγισης των αντικειμενοστρεφών εννοιών προγραμματισμού, έδωσε τη δυνατότητα για εισαγωγή πρωτότυπων στοιχείων στο παιχνίδι που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectΠαιχνίδια σοβαρού σκοπούel
dc.subjectΕκπαιδευτικά παιχνίδιαel
dc.subjectGreenfooten
dc.subjectΠλαίσιο SGDAel
dc.subjectΣυγκριτική μελέτηel
dc.subjectΑνάπτυξη παιχνιδιούel
dc.subjectJavaen
dc.subjectΑντικειμενοστρέφειαel
dc.subjectΠρογραμματισμόςel
dc.titleΑνάπτυξη εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την εκμάθηση εννοιών αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμούel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationel
dc.typeTextel
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορικήel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TryfouMariaMargaritaMsc2018extra1.zipPresentation2.21 MBzipView/Open
TryfouMariaMargaritaMsc2018.pdf10.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons