Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21835
Συγγραφέας: Τρύφου, Μαρία Μαργαρίτα
Τίτλος: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την εκμάθηση εννοιών αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Ξυνόγαλος, Στέλιος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού Σοβαρού Σκοπού με τίτλο "Game Of Code: Lost in Javaland" για την εκμάθηση αντικειμενοστρεφών εννοιών, στη γλώσσα Java. Πρόκειται για ένα παιχνίδι ρόλου περιπέτειας (role-adventure), το οποίο υλοποιήθηκε στην εκπαιδευτική πλατφόρμα εκμάθησης προγραμματισμού Greenfoot και απευθύνεται σε μικρούς μαθητές. Προηγούμενες γνώσεις προγραμματισμού δεν είναι απαραίτητες. Στο παιχνίδι παρουσιάζονται οι αντικειμενοστρεφείς έννοιες των κλάσεων και η δημιουργία αντικειμένων, η κλήση μεθόδων μέσω αναφοράς με ή χωρίς παραμέτρους, η κληρονομικότητα, ο πολυμορφισμός, η υποσκέλιση μεθόδων, η λέξη-κλειδί super, η αρχή της υποκατάστασης, ο τελεστής instanceof, η προσπελασιμότητα των πεδίων με βάση τους τροποποιητές πεδίων (modifiers) και τέλος η συλλογή δεδομένων Arraylist με επεξήγηση μερικών από τις μεθόδους που διαθέτει. Επιπλέον, έχουν ενσωματωθεί διάφοροι τύποι δραστηριοτήτων, όπως κουίζ ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, μελέτη έτοιμου κώδικα, καθώς και ειδικός επεξεργαστής κειμένου μονής γραμμής, όπου ο παίκτης μπορεί να γράφει, να ελέγχει και να εκτελεί γραμμές κώδικα. Ένας ακόμη στόχος είναι ο εντοπισμός και η καταγραφή εκπαιδευτικών παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού για την εκμάθηση εννοιών αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο σήμερα με σκοπό τη διεξαγωγή συγκριτικής μελέτης. Στη συγκεκριμένη ερευνητική μεθοδολογία χρησιμοποιείται το πλαίσιο αξιολόγησης της σχεδίασης παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού SGDA (Mitgutsch και Alvarado 2012) βάσει του οποίου γίνεται η σύγκριση και η αξιολόγηση των παιχνιδιών. Η συγκριτική αυτή μελέτη κρίθηκε αναγκαία, καθώς η πλήρης καταγραφή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που περιέχουν τα εν λόγω παιχνίδια, όπως επίσης και η ανάλυση της διδακτικής προσέγγισης των αντικειμενοστρεφών εννοιών προγραμματισμού, έδωσε τη δυνατότητα για εισαγωγή πρωτότυπων στοιχείων στο παιχνίδι που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής.
Λέξεις Κλειδιά: Παιχνίδια σοβαρού σκοπού
Εκπαιδευτικά παιχνίδια
Greenfoot
Πλαίσιο SGDA
Συγκριτική μελέτη
Ανάπτυξη παιχνιδιού
Java
Αντικειμενοστρέφεια
Προγραμματισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TryfouMariaMargaritaMsc2018extra1.zipPresentation2.21 MBzipΠροβολή/Ανοιγμα
TryfouMariaMargaritaMsc2018.pdf10.69 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons