Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21835
Author: Τρύφου, Μαρία Μαργαρίτα
Title: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την εκμάθηση εννοιών αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Ξυνόγαλος, Στέλιος
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού Σοβαρού Σκοπού με τίτλο "Game Of Code: Lost in Javaland" για την εκμάθηση αντικειμενοστρεφών εννοιών, στη γλώσσα Java. Πρόκειται για ένα παιχνίδι ρόλου περιπέτειας (role-adventure), το οποίο υλοποιήθηκε στην εκπαιδευτική πλατφόρμα εκμάθησης προγραμματισμού Greenfoot και απευθύνεται σε μικρούς μαθητές. Προηγούμενες γνώσεις προγραμματισμού δεν είναι απαραίτητες. Στο παιχνίδι παρουσιάζονται οι αντικειμενοστρεφείς έννοιες των κλάσεων και η δημιουργία αντικειμένων, η κλήση μεθόδων μέσω αναφοράς με ή χωρίς παραμέτρους, η κληρονομικότητα, ο πολυμορφισμός, η υποσκέλιση μεθόδων, η λέξη-κλειδί super, η αρχή της υποκατάστασης, ο τελεστής instanceof, η προσπελασιμότητα των πεδίων με βάση τους τροποποιητές πεδίων (modifiers) και τέλος η συλλογή δεδομένων Arraylist με επεξήγηση μερικών από τις μεθόδους που διαθέτει. Επιπλέον, έχουν ενσωματωθεί διάφοροι τύποι δραστηριοτήτων, όπως κουίζ ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, μελέτη έτοιμου κώδικα, καθώς και ειδικός επεξεργαστής κειμένου μονής γραμμής, όπου ο παίκτης μπορεί να γράφει, να ελέγχει και να εκτελεί γραμμές κώδικα. Ένας ακόμη στόχος είναι ο εντοπισμός και η καταγραφή εκπαιδευτικών παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού για την εκμάθηση εννοιών αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο σήμερα με σκοπό τη διεξαγωγή συγκριτικής μελέτης. Στη συγκεκριμένη ερευνητική μεθοδολογία χρησιμοποιείται το πλαίσιο αξιολόγησης της σχεδίασης παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού SGDA (Mitgutsch και Alvarado 2012) βάσει του οποίου γίνεται η σύγκριση και η αξιολόγηση των παιχνιδιών. Η συγκριτική αυτή μελέτη κρίθηκε αναγκαία, καθώς η πλήρης καταγραφή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που περιέχουν τα εν λόγω παιχνίδια, όπως επίσης και η ανάλυση της διδακτικής προσέγγισης των αντικειμενοστρεφών εννοιών προγραμματισμού, έδωσε τη δυνατότητα για εισαγωγή πρωτότυπων στοιχείων στο παιχνίδι που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής.
Keywords: Παιχνίδια σοβαρού σκοπού
Εκπαιδευτικά παιχνίδια
Greenfoot
Πλαίσιο SGDA
Συγκριτική μελέτη
Ανάπτυξη παιχνιδιού
Java
Αντικειμενοστρέφεια
Προγραμματισμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TryfouMariaMargaritaMsc2018extra1.zipPresentation2.21 MBzipView/Open
TryfouMariaMargaritaMsc2018.pdf10.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons