Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21797
Συγγραφέας: Τερζίδου, Μαρία
Τίτλος: Ανάπτυξη νοητικών χαρτών από άτομα με οπτική αναπηρία με τη χρήση ενός ρομποτικού παιχνιδιού.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η κατασκευή νοητικών χαρτών από άτομα με οπτική αναπηρία αποτελεί ζήτημα μεγάλου ενδιαφέροντος. Η νοητική χαρτογράφηση θεωρείται βασικό συστατικό στην ανθρώπινη προσαρμογή, και ο νοητικός χάρτης προαπαιτούμενο τόσο για την ανθρώπινη επιβίωση όσο και για την καθημερινή περιβαλλοντική συμπεριφορά. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν να μελετηθούν οι νοητικοί χάρτες των ατόμων με οπτική αναπηρία, έπειτα από πλοήγηση σε ένα χωρικό απτικό μοντέλο με τη χρήση ενός ρομποτικού παιχνιδιού. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 30 άτομα με οπτική αναπηρία, 23 με τύφλωση-σοβαρά μειωμένη όραση και 7 με μειωμένη όραση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες κατάφεραν να βρουν σωστά όλες τις διαδρομές, εκτός από μία. Επίσης, τα λάθη που αφορούσαν την απόσταση σημείωσαν το μεγαλύτερο μέσο όρο, ενώ το μικρότερο μέσο όρο συγκέντρωσαν τα λάθη που έγιναν σχετικά με τις υφές. Οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ως προς την εύρεση των διαδρομών, αυξάνονταν όσο μειώνονταν τα λάθη που γινόντουσαν στην απόσταση, τις υφές και τις στροφές. Τα λάθη σε μία κατηγορία επηρεάζουν και συσχετίζονται με τα λάθη σε μία άλλη κατηγορία. Οι γυναίκες συγκριτικά με τους άντρες, εμφάνισαν υψηλότερο μέσο όρο ως προς την εύρεση μίας διαδρομής και μικρότερο μέσο όρο ως προς τα λάθη της. Τα άτομα με ολική τύφλωση-σοβαρά μειωμένη όραση έκαναν λιγότερα λάθη σε δύο διαδρομές σε σχέση με τα άτομα με μειωμένη όραση. Όσον αφορά τις συσχετίσεις των επιδόσεων με τα ατομικά χαρακτηριστικά, παρατηρήθηκαν στατιστικά μη σημαντικές.
Λέξεις Κλειδιά: Οπτική αναπηρία
Νοητικοί χάρτες
Χωρικό απτικό μοντέλο
Ρομποτικό παιχνίδι
Χωρική γνώση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TerzidouMariaMsc2018.pdf2.36 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.