Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21781
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτάμου, Λελούδαel
dc.contributor.authorΚαραγιώρας, Μάριοςel
dc.date.accessioned2018-04-09T11:33:00Z-
dc.date.available2018-04-09T11:33:00Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21781-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΣήμερα, η ιλιγγιώδης εξέλιξη και διάδοση των Νέων Τεχνολογιών προκαλεί ραγδαίες μεταβολές σε ολόκληρο το κοινωνικό φάσμα, συνεπώς, και στο χώρο της εκπαίδευσης, διαμορφώνοντας νέες απαιτήσεις και προκλήσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ειδικότερα, η τεχνολογική πρόοδος και η εξέλιξη ποικίλων τεχνολογικών μέσων έχει μετασχηματίσει τη φύση της μουσικής εμπειρίας αναπτύσσοντας συγχρόνως άτυπα περιβάλλοντα μουσικής μάθησης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των μουσικών βίντεο τα οποία αποτελούν σημαντική πτυχή του οπτικοακουστικού μας πολιτισμού και παράλληλα αναπόσπαστο μέρος της ζωής των νέων και δη των μαθητών, ασκώντας μεγάλη επιρροή σε αυτούς. Λαμβάνοντας υπόψιν την αναγκαιότητα μελέτης της σύγχρονης ψηφιακής κουλτούρας των μουσικών βίντεο στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει και να αναδείξει τις δυνατότητες αξιοποίησης του μουσικού βίντεο ως διδακτικό-μαθησιακό μέσο στο μάθημα της μουσικής. Στην παρούσα μελέτη, το μουσικό βίντεο προσεγγίζεται ως πολιτισμικό προϊόν μέσα από τις οικονομικές, καλλιτεχνικές και επικοινωνιακές ορίζουσες της παραγωγής του. Επίσης, προσδιορίζονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις επιλογής ενός μουσικού βίντεο για μουσικοπαιδαγωγικούς σκοπούς καθώς και οι αρχές και μεθοδολογίες που αναδεικνύονται ως κατάλληλες κατά την αξιοποίησή του στο μάθημα της μουσικής. Εν συνεχεία, αναπτύσσεται ένα μοντέλο διδασκαλίας-μάθησης για το μουσικό βίντεο στο μάθημα της μουσικής και παρουσιάζονται αναλυτικά 8 προτάσεις εφαρμογής βάσει αυτού. Όσον αφορά τα μουσικά βίντεο που αξιοποιούνται στην πρόταση εφαρμογής, αυτά επιλέγονται με κριτήριο το χιούμορ ως παράγοντα που κάνει ελκυστικότερη τη διδασκαλία-μάθηση. Εν κατακλείδι, αν τα σχολεία του 21ου αιώνα επιθυμούν να διατηρήσουν τη σημασία τους στην κοινωνία οφείλουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής και να λάβουν υπόψη τους τα σύγχρονα ψηφιακά περιβάλλοντα όπου ζούνε και αναπτύσσονται οι μαθητές.el
dc.format.extent129el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΜουσικό βίντεοel
dc.subjectΔιδακτικό-μαθησιακό εργαλείοel
dc.subjectΜουσική εκπαίδευσηel
dc.subjectΨηφιακός-πολυτροπικός μουσικός γραμματισμόςel
dc.titleΤο μουσικό βίντεο στο μάθημα της μουσικής: αρχές, κριτήρια και προτάσεις εφαρμογήςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaragiorasMariosMsc2017.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons