Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21781
Συγγραφέας: Καραγιώρας, Μάριος
Τίτλος: Το μουσικό βίντεο στο μάθημα της μουσικής: αρχές, κριτήρια και προτάσεις εφαρμογής
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Επόπτης Καθηγητής: Στάμου, Λελούδα
Περίληψη: Σήμερα, η ιλιγγιώδης εξέλιξη και διάδοση των Νέων Τεχνολογιών προκαλεί ραγδαίες μεταβολές σε ολόκληρο το κοινωνικό φάσμα, συνεπώς, και στο χώρο της εκπαίδευσης, διαμορφώνοντας νέες απαιτήσεις και προκλήσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ειδικότερα, η τεχνολογική πρόοδος και η εξέλιξη ποικίλων τεχνολογικών μέσων έχει μετασχηματίσει τη φύση της μουσικής εμπειρίας αναπτύσσοντας συγχρόνως άτυπα περιβάλλοντα μουσικής μάθησης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των μουσικών βίντεο τα οποία αποτελούν σημαντική πτυχή του οπτικοακουστικού μας πολιτισμού και παράλληλα αναπόσπαστο μέρος της ζωής των νέων και δη των μαθητών, ασκώντας μεγάλη επιρροή σε αυτούς. Λαμβάνοντας υπόψιν την αναγκαιότητα μελέτης της σύγχρονης ψηφιακής κουλτούρας των μουσικών βίντεο στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει και να αναδείξει τις δυνατότητες αξιοποίησης του μουσικού βίντεο ως διδακτικό-μαθησιακό μέσο στο μάθημα της μουσικής. Στην παρούσα μελέτη, το μουσικό βίντεο προσεγγίζεται ως πολιτισμικό προϊόν μέσα από τις οικονομικές, καλλιτεχνικές και επικοινωνιακές ορίζουσες της παραγωγής του. Επίσης, προσδιορίζονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις επιλογής ενός μουσικού βίντεο για μουσικοπαιδαγωγικούς σκοπούς καθώς και οι αρχές και μεθοδολογίες που αναδεικνύονται ως κατάλληλες κατά την αξιοποίησή του στο μάθημα της μουσικής. Εν συνεχεία, αναπτύσσεται ένα μοντέλο διδασκαλίας-μάθησης για το μουσικό βίντεο στο μάθημα της μουσικής και παρουσιάζονται αναλυτικά 8 προτάσεις εφαρμογής βάσει αυτού. Όσον αφορά τα μουσικά βίντεο που αξιοποιούνται στην πρόταση εφαρμογής, αυτά επιλέγονται με κριτήριο το χιούμορ ως παράγοντα που κάνει ελκυστικότερη τη διδασκαλία-μάθηση. Εν κατακλείδι, αν τα σχολεία του 21ου αιώνα επιθυμούν να διατηρήσουν τη σημασία τους στην κοινωνία οφείλουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής και να λάβουν υπόψη τους τα σύγχρονα ψηφιακά περιβάλλοντα όπου ζούνε και αναπτύσσονται οι μαθητές.
Λέξεις Κλειδιά: Μουσικό βίντεο
Διδακτικό-μαθησιακό εργαλείο
Μουσική εκπαίδευση
Ψηφιακός-πολυτροπικός μουσικός γραμματισμός
Πληροφορίες: Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KaragiorasMariosMsc2017.pdf2.36 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons