Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21775
Author: Καυκαλούδη, Ευθυμία
Title: Η χρήση του twitter για την επικοινωνία νέων και πολιτικών: μελέτη περίπτωσης στην Ευρώπη και αξιολόγηση
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Ταμπούρης, Ευθύμιος
Abstract: Για τους πολιτικούς και, γενικότερα, για τους ανθρώπους που λαμβάνουν πολιτικές αποφάσεις είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνουν υπόψη τους τη γνώμη της νεολαίας του τόπου τους. Παρ’ όλο που τα τελευταία χρόνια η ανάγκη αυτή έχει αναγνωριστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση το πρόβλημα της επικοινωνίας μεταξύ πολιτικών και νέων συνεχίζει να υπάρχει. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει εμπνευστεί από το έργο #ask. Θέμα της είναι να διερευνήσει τη χρήση του Twitter για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας νέων και πολιτικών. Βέβαια η έρευνα δεν περιορίζεται μόνο στην επικοινωνία νέων και πολιτικών μέσω tweets στην εφαρμογή Twitter, αλλά επεκτείνεται και στον εντοπισμό των θεμάτων που προκαλούν την συζήτηση. Όλη η διαδικασία αφορά τη μελέτη περίπτωσης στην Ευρώπη. Αντικείμενο του προβληματισμού είναι η αλληλεπίδραση των πολιτικών και νέων στο twitter, γι' αυτό, λάβαμε τη θέση του "διαμεσολαβητή" (broker). Με στόχο να καταφέρουμε να "προκαλέσουμε" και να δημιουργήσουμε πραγματική συζήτηση ανάμεσα στις δύο πλευρές. Με αυτό τον τρόπο προσπαθήσαμε να αποδώσουμε τη βαρύτητα και το χαρακτήρα που έχει το twitter στον πολιτικό χώρο. Με βάση τα παραπάνω, στα πλαίσια της εργασίας, παρουσιάζουμε την μεθοδολογία που ακολουθήσαμε. Αρχικά έγινε αναζήτηση εργαλείων με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία των infographics στα tweets. Πιο συγκεκριμένα δημιουργήσαμε tweets στο Twitter, που μετέφραζαν τις περίπλοκες πολιτικές εξελίξεις, σε πληροφοριακά γραφήματα (infographics), επιδιώκοντας έτσι την αλληλεπίδραση ανάμεσα σε πολιτικούς και νέους. Στην συνέχεια δημιουργήσαμε μια καμπάνια, brokering συζητήσεων ανάμεσα σε Ευρωπαίους συμμετέχοντες. Σε συγκεκριμένο διάστημα, διάρκειας τεσσάρων μηνών, ανεβάσαμε συνολικά 183 tweets, στην Αγγλική γλώσσα. Μετά το πέρας του ορισμένου χρονικού διαστήματος, συγκεντρώσαμε τα tweets, τα κατηγοριοποιήσαμε σε διάφορες κατηγορίες ανάλογα με το θέμα (topic), με το περιεχόμενο και τη χώρα και αναλύσαμε τα αποτελέσματα όπως για παράδειγμα τον αριθμό των comments, retweets, likes. Τέλος οργανώσαμε την αξιολόγηση της όλης ιδέας, η οποία έγινε σε συνεργασία με φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, απλούς χρήστες twitter, που συμμετείχαν στην καμπάνια, και απαντήσανε σε ερωτηματολόγια που τους δόθηκαν. Η μελέτη περίπτωσης αξιολογήθηκε από το συνδυασμό των αριθμών των comments, retweets, likes που συγκέντρωσαν τα tweets καθώς επίσης και από τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων. Τέλος η έρευνα έδειξε ότι υπήρξε έντονη συμμετοχή και μεγάλο ενδιαφέρον, και από τις δύο πλευρές, σε tweets με οικονομικό και μεταναστευτικό περιεχόμενο. Μάλιστα παραθέτονται και μερικά επιτυχημένα tweets όπου δείχνουν την ευαισθητοποίηση των πολιτικών.
Keywords: Project
#ask
Twitter
Tweets
Comment
Retweet
like
infographics
Πολιτικοί
Νέοι
Ευρώπη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KafkaloudiEfthymiaMsc2018.pdf19.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons