Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21746
Author: Πάτκου, Ασημίνα
Title: Το χιούμορ στο μάθημα της μουσικής : θεωρητικό πλαίσιο και μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες
Supervisor: Στάμου, Λέλουδα
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των ερευνητών γύρω από την «μαθητική δέσμευση» των μαθητών σήμερα( Strean, 2011). Η σύνδεση μεταξύ εκπαιδευτικού-μαθητή και διδακτικού αντικειμένου αποδεικνύεται καταλύτης για την εκπαίδευση (Palmer, 2007). Ταυτόχρονα, ερευνητές επισημαίνουν τη θετική επίδραση του χιούμορ στην ψυχολογία των ανθρώπων (Martin & Lefcourt, 2004) αλλά και στην εκπαίδευση (Schmidt, 2002). Το χιούμορ λειτουργεί σαν συνδετικός ιστός ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας, δυναμώνει τη σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή, λειτουργεί αποτελεσματικά στην απομνημόνευση και αυξάνει το κίνητρο και τα θετικά συναισθήματα των μαθητών για το διδακτικό αντικείμενο και τον εκπαιδευτικό(Wanzer & Frymier, 1999). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη του χιούμορ ως σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο τόσο για την εκπαίδευση όσο και για τη μουσική εκπαίδευση συγκεκριμένα, αλλά και η δημιουργία μιας σειράς δραστηριοτήτων με εργαλείο το χιούμορ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα της μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η παρούσα έρευνα στοχεύει να συνεισφέρει στη συζήτηση αναφορικά με το χιούμορ στην μουσική εκπαίδευση και να αποτελέσει την αφετηρία για μια πιο εκτεταμένη και σε μεγαλύτερο βάθος ερευνητική προσέγγιση του θέματος.
Keywords: Χιούμορ
Θεωρίες χιούμορ
Εκπαίδευση
Μουσική εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatkouAsiminaMsc2017.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons