Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21702
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΔραγκιώτη, Φλωρεντίαel
dc.date.accessioned2018-03-28T11:15:18Z-
dc.date.available2018-03-28T11:15:18Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21702-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΗ διερεύνηση της λειτουργικότητας των σχολικών εγχειριδίων, σύμφωνα με τα διεθνώς επιστημονικά τεκμηριωμένα πρότυπα αποτελεσματικής διδασκαλίας για μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι απαραίτητη προκειμένου να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικές συνθήκες τόσο στο διεθνή όσο και στον ελληνικό χώρο. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως στόχο της την αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων της Νεοελληνικής Γλώσσας που χρησιμοποιούνται στις δύο πρώτες τάξεις του ελληνικού Γυμνασίου για τη διδασκαλία των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Η αξιολόγηση στηρίχτηκε στα παρακάτω κριτήρια αποτελεσματικής διδασκαλίας: σαφήνεια διδακτικών στόχων, προαπαιτούμενες δεξιότητες, σαφήνεια διδακτικών επεξηγήσεων, επάρκεια διδακτικών παραδειγμάτων, εισαγωγή νέων εννοιών, επάρκεια καθοδηγούμενης εξάσκησης, επάρκεια αυτόνομης εξάσκησης, επάρκεια επανάληψης νέων γνώσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας και τις αρχές της αποτελεσματικής διδασκαλίας, τα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας των δύο πρώτων τάξεων του Γυμνασίου δεν ανταποκρίνονται στον επιθυμητό βαθμό σε κανένα από τα 8 κριτήρια αξιολόγησης. Τα ερευνώμενα σχολικά εγχειρίδια φαίνεται να εμφανίζουν ανεπάρκειες και ελλείψεις ως προς τη λειτουργικότητά τους για την εκπαίδευση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και γι’ αυτό χρήζουν σημαντικών βελτιώσεων ή και αναθεωρήσεων.el
dc.format.extent171el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑξιολόγηση σχολικών εγχειριδίωνel
dc.subjectΚριτήρια αξιολόγησηςel
dc.subjectΉπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΑξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου ως προς τη λειτουργικότητά τους για τη διδασκαλία μαθητών / -τριών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTextel
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DragkiotiFlorentiaMsc2018.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons