Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21702
Συγγραφέας: Δραγκιώτη, Φλωρεντία
Τίτλος: Αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου ως προς τη λειτουργικότητά τους για τη διδασκαλία μαθητών / -τριών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η διερεύνηση της λειτουργικότητας των σχολικών εγχειριδίων, σύμφωνα με τα διεθνώς επιστημονικά τεκμηριωμένα πρότυπα αποτελεσματικής διδασκαλίας για μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι απαραίτητη προκειμένου να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικές συνθήκες τόσο στο διεθνή όσο και στον ελληνικό χώρο. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως στόχο της την αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων της Νεοελληνικής Γλώσσας που χρησιμοποιούνται στις δύο πρώτες τάξεις του ελληνικού Γυμνασίου για τη διδασκαλία των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Η αξιολόγηση στηρίχτηκε στα παρακάτω κριτήρια αποτελεσματικής διδασκαλίας: σαφήνεια διδακτικών στόχων, προαπαιτούμενες δεξιότητες, σαφήνεια διδακτικών επεξηγήσεων, επάρκεια διδακτικών παραδειγμάτων, εισαγωγή νέων εννοιών, επάρκεια καθοδηγούμενης εξάσκησης, επάρκεια αυτόνομης εξάσκησης, επάρκεια επανάληψης νέων γνώσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας και τις αρχές της αποτελεσματικής διδασκαλίας, τα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας των δύο πρώτων τάξεων του Γυμνασίου δεν ανταποκρίνονται στον επιθυμητό βαθμό σε κανένα από τα 8 κριτήρια αξιολόγησης. Τα ερευνώμενα σχολικά εγχειρίδια φαίνεται να εμφανίζουν ανεπάρκειες και ελλείψεις ως προς τη λειτουργικότητά τους για την εκπαίδευση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και γι’ αυτό χρήζουν σημαντικών βελτιώσεων ή και αναθεωρήσεων.
Λέξεις Κλειδιά: Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων
Κριτήρια αξιολόγησης
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Μαθησιακές δυσκολίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DragkiotiFlorentiaMsc2018.pdf2.63 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons