Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21698
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.advisorΠαντελιάδου, Σουζάναel
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Ελισσάβετel
dc.date.accessioned2018-03-28T05:57:35Z-
dc.date.available2018-03-28T05:57:35Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21698-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να διερευνήσει τις γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την Φωνολογική Επίγνωση και τη σημασία της στην κατάκτηση της ικανότητας ανάγνωσης δυσλεκτικών μαθητών και τις γνώσεις τους σχετικά με τη φύση της Δυσλεξίας και τη σχέση της με την Φωνολογική Επίγνωση. Επιπλέον, η έρευνα στοχεύει να διερευνήσει κατά πόσο αυτές οι απόψεις διαφοροποιούνται σε σημαντικό βαθμό ως προς την ειδικότητα (Ειδική - Γενική Αγωγή, πρωτοβάθμια σχολική - προσχολική εκπαίδευση), την εμπειρία τους στην Ειδική Αγωγή, το φύλο και τα χρόνια υπηρεσίας. Στη διεξαγωγή της έρευνας συμμετείχαν 142 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι 93 ήταν δάσκαλοι γενικής αγωγής, οι 42 νηπιαγωγοί και οι 7 δάσκαλοι ειδικής αγωγής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την σημαντικότητα της Φωνολογικής Επίγνωσης για την εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής και ότι αποτελεί προβλεπτικό δείκτη για την ικανότητα ανάγνωσης στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Παρουσιάζουν, όμως, ασάφειες, παρανοήσεις και σύγχυση σχετικά με τη Δυσλεξία και τη σχέση της με τη Φωνολογική Επίγνωση, αγνοώντας ότι το κυριότερο χαρακτηριστικό της Δυσλεξίας είναι το έλλειμμα στη Φωνολογική Επίγνωση.el
dc.format.extent141el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.subjectΦωνολογική επίγνωσηel
dc.subjectΓνώσεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleΕκτίμηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για τη φωνολογική επίγνωση και τη σχέση της με τη δυσλεξίαel
dc.title.alternativeAssement of teachers' knowledge of the relationship between phonological awareness and dyslexiaen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTextel
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulouElissavetMsc2018.pdf575.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.