Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21698
Author: Παπαδοπούλου, Ελισσάβετ
Title: Εκτίμηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για τη φωνολογική επίγνωση και τη σχέση της με τη δυσλεξία
Alternative Titles: Assement of teachers' knowledge of the relationship between phonological awareness and dyslexia
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Παντελιάδου, Σουζάνα
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να διερευνήσει τις γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την Φωνολογική Επίγνωση και τη σημασία της στην κατάκτηση της ικανότητας ανάγνωσης δυσλεκτικών μαθητών και τις γνώσεις τους σχετικά με τη φύση της Δυσλεξίας και τη σχέση της με την Φωνολογική Επίγνωση. Επιπλέον, η έρευνα στοχεύει να διερευνήσει κατά πόσο αυτές οι απόψεις διαφοροποιούνται σε σημαντικό βαθμό ως προς την ειδικότητα (Ειδική - Γενική Αγωγή, πρωτοβάθμια σχολική - προσχολική εκπαίδευση), την εμπειρία τους στην Ειδική Αγωγή, το φύλο και τα χρόνια υπηρεσίας. Στη διεξαγωγή της έρευνας συμμετείχαν 142 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι 93 ήταν δάσκαλοι γενικής αγωγής, οι 42 νηπιαγωγοί και οι 7 δάσκαλοι ειδικής αγωγής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την σημαντικότητα της Φωνολογικής Επίγνωσης για την εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής και ότι αποτελεί προβλεπτικό δείκτη για την ικανότητα ανάγνωσης στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Παρουσιάζουν, όμως, ασάφειες, παρανοήσεις και σύγχυση σχετικά με τη Δυσλεξία και τη σχέση της με τη Φωνολογική Επίγνωση, αγνοώντας ότι το κυριότερο χαρακτηριστικό της Δυσλεξίας είναι το έλλειμμα στη Φωνολογική Επίγνωση.
Keywords: Δυσλεξία
Ανάγνωση
Φωνολογική επίγνωση
Γνώσεις εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulouElissavetMsc2018.pdf575.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.