Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21686
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΣταυρίδου, Βαΐαel
dc.date.accessioned2018-03-26T05:35:55Z-
dc.date.available2018-03-26T05:35:55Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21686-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα διερευνά τις γνώσεις, τις απόψεις και τις πρακτικές που ακολουθούν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη διδασκαλία της ορθογραφίας σε σχέση με το φύλο, την ταυτότητά τους (γενικής/ειδικής αγωγής), τα έτη προϋπηρεσίας και τα ακαδημαϊκά προσόντα. Σκοπό έχει να προκαλέσει προβληματισμό τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους συμβούλους και επιμορφωτές τους αλλά και να συμβάλει στις κατευθυντήριες γραμμές των προγραμμάτων επιμορφώσεων. Χρησιμοποιήθηκε εφαρμοσμένη έρευνα και η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού κυρίως τύπου. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε και συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά μέσω κοινοποίησης σε ομάδες εκπαιδευτικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας και σε προσωπικά e mail εκπαιδευτικών. Σε χρονικό διάστημα δύο μηνών, από 7 Μαΐου έως 7 Ιουνίου του 2017, συλλέχθηκαν 830 και εξετάστηκαν 350 πλήρως απαντημένα ερωτηματολόγια. Η περιγραφική στατιστική των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν βασικές γνώσεις φωνολογίας, μορφολογίας, ορθογραφικής διαφάνειας και συνάφειας ανάγνωσης και ορθογραφίας αλλά δεν κατέχουν πλήρως την φωνολογική επίγνωση. Οι απόψεις τους για τις θεωρητικές προσεγγίσεις, τις τεχνικές διδασκαλίας, τον τρόπο σχεδιασμού της διδασκαλίας και την αξιολόγηση της επίδοσης της ορθογραφίας συμβαδίζουν με τις νέες επιστημονικές θεωρίες. Η ανάλυση συσχετίσεων έδειξε μία γενικά μέτρια θετική συσχέτιση με αρκετές χαμηλές τιμές. Η ασυμβατότητα μεταξύ θεωρίας και πράξης που διαπιστώθηκε ενισχύει τα ευρήματα ξένων ερευνών. Η ανάλυση διακύμανσης κατά ένα παράγοντα αναδεικνύει πρωτίστως την ταυτότητα του εκπαιδευτικού και δευτερευόντως τα έτη προϋπηρεσίας ως τα βασικότερα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τον τρόπο σκέψης και διδασκαλίας των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent167el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΟρθογραφίαel
dc.subjectΓνώσεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΠρακτικές εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΤαυτότητα εκπαιδευτικούel
dc.subjectΕκπαιδευτική εμπειρίαel
dc.titleΓνώσεις, απόψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών για την διδασκαλία της ορθογραφίας.el
dc.title.alternativeTeacher's knowledge, beliefs and practices for spelling instructionen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTextel
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
StauridouVaiaMsc2018.pdf7.61 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons