Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21685
Συγγραφέας: Σταμάτης, Ανέστης
Τίτλος: Οδηγούμενη από τα δεδομένα : ανάλυση του τουρισμού
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Επόπτης Καθηγητής: Ταμπούρης, Ευθύμιος
Ταραμπάνης, Κωνσταντίνος
Πρωτόγερος, Νικόλαος
Κίτσιος, Φώτιος
Περίληψη: Ο τουρισμός είναι ο πιο σημαντικός οικονομικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας. Είναι σε ανάπτυξη σταθερά από το 1950 και η συνολική συνεισφορά του στην οικονομία ανέρχεται μεταξύ 37 και 45 δις, δηλαδή περισσότερο από το 20% του ΑΕΠ της χώρας. Παρά την καίρια θέση του, η βιβλιογραφία δεν περιέχει μεγάλο αριθμό εργασιών που να περιέχουν αναλύσεις βασισμένες σε δεδομένα. Δεν υπάρχουν δηλαδή εργασίες που να αξιοποιούν τα δεδομένα με γνώμονα την περαιτέρω ποιοτική ανάπτυξη του κλάδου μέσα από ένα σύστημα αποφάσεων βασισμένο σε αυτά. Ο βασικός στόχος της εργασίας είναι η τμηματοποίηση των ελληνικών προορισμών, με βάση σχετικά τουριστικά δεδομένα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η ανάλυση κατά συστάδες (clustering analysis). Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιούμε είναι ο κ-μέσων (k-means) με σκοπό να κατατάξουμε σε ομάδες τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Για την τροφοδότηση του μοντέλου μας χρησιμοποιήσαμε δεδομένα που βρήκαμε από έγκυρες πηγές στο διαδίκτυο, όπως η ΕΛΣΤΑΤ, η τράπεζα της Ελλάδος και ο ΣΕΤΕ. Αποτέλεσμα της εργασίας μας είναι ένα μοντέλο που παράγει ομάδες τουριστικών προορισμών λαμβάνοντας ως είσοδο τον συνολικό αριθμό αφίξεων και το ποσοστό πληρότητας του εκάστοτε προορισμού. Επίσης δημιουργήσαμε ένα επαυξημένο μοντέλο που λαμβάνει ως είσοδο τις παραπάνω μεταβλητές και επίσης τη μέση τιμή δωματίου για τον εκάστοτε προορισμό. Το επαυξημένο κατά μία μεταβλητή μοντέλο έχει ως στόχο να εισάγει στο αποτέλεσμα της ανάλυσης και μια μεταβλητή που να λειτουργεί ως δείκτης της αξίας του κάθε προορισμού. Για την εκτίμηση της τιμής της μέσης τιμής διανυκτέρευσης συλλέξαμε δεδομένα για τις τιμές των δωματίων σε όλη την Ελλάδα από την ιστοσελίδα booking.com, χρησιμοποιώντας έναν HTML scraper, που δημιουργήσαμε για το σκοπό αυτό. Η ομαδοποίηση των τουριστικών προορισμών της χώρας μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο για την περαιτέρω στρατηγική ανάπτυξη τους καθώς βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα. Η κατάταξη αυτή ξεχωρίζει τους προορισμούς και δείχνει την σχετική τους θέση. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να δούμε ομοιότητες και διαφορές και να οδηγηθούμε σε στρατηγικές αποφάσεις βασισμένοι σε δεδομένα.
Λέξεις Κλειδιά: Ανάλυση του τουρισμού
Στρατηγικός σχεδιασμός
Ανάλυση κατά συστάδες
Clustering analysis
Μεγάλα δεδομένα
Big data
Οδηγούμενη από τα δεδομένα
Data driven
Δεδομένα τουρισμού
Tourism data
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
StamatisAnestisMsc2017.pdf1.54 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons