Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21661
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΤαρασίδου, Ελευθερίαel
dc.date.accessioned2018-03-20T06:08:46Z-
dc.date.available2018-03-20T06:08:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21661-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΟι εκπαιδευτικοί καλούνται να μεταβάλουν τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζουν σε όλη την διάρκεια του επαγγελματικού τους Βίου ώστε να προσαρμόζονται σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και εύκολα μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον. Η υιοθέτηση της πρακτικής της Δια Βίου Μάθησης θα ενισχύσει τα αντανακλαστικά τους απέναντι στις επικείμενες αλλαγές (Hargreaves, 2000; Whitehouse et al., 2010). Επιταγή της δυναμικής που χαρακτηρίζει το επάγγελμα αλλά και της ανάγκης για βελτίωση της επίδοσης των μαθητών τους αποτελεί η δημιουργία νέας επαγγελματικής συνείδησης από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα πρέπει να μην εφησυχάζουν και να επιδιώκουν την επαγγελματική τους Ανάπτυξη. Άλλωστε καμία εκπαιδευτική Πολιτική που στοχεύει στην ανάπτυξη της εκπαίδευσης δεν μπορεί να πετύχει χωρίς την παράλληλη επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Οι έρευνες που έχουν γίνει για τα προγράμματα που στοχεύουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών έδειξαν ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων προς αυτή την κατεύθυνση. Οι ηλεκτρονικές κοινότητες πρακτικής, με το χαρακτηριστικό της διαρκούς εξέλιξης, αποτελούν πολύτιμές πηγές με συνεχή ροή γνώσης και μάθησης για τους εκπαιδευτικούς. Παρέχουν υποστήριξη και διαρκή ενημέρωση, ειδικά για όσους βρίσκονται μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ σημαντική είναι και η συμβολή τους στην απόκτηση δεξιοτήτων από τα μέλη τους. Η ερευνητική αυτή εργασία προσέγγισε το θέμα της συμβολής των ηλεκτρονικών κοινοτήτων πρακτικής στην επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών από την σκοπιά της υλικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού τους έργου, της συμβολής τους στην διάχυση της γνώσης και της βελτίωσης των σχέσεων μεταξύ συναδέλφων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι ηλεκτρονικές κοινότητες πρακτικής αποτελούν πολύτιμη πηγή προτάσεων, ιδεών, πρακτικών και γνώσεων. Συμβάλουν στην ενημέρωση και τη απόκτηση δεξιοτήτων αλλά περισσότερο απ’ όλα στην επαναξιολόγηση και συνεχή αναμόρφωση των διδακτικών τους πρακτικών.el
dc.format.extent89el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΚοινότητες πρακτικήςel
dc.subjectΚοινότητες μάθησηςel
dc.subjectΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.subjectΕκπαιδευτική αλλαγήel
dc.titleΟι ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης και η συμβολή τους στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTextel
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TarasidouEleftheriaMsc2018.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons