Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21645
Author: Καλιατζιά, Ιουλία
Title: Γνώσεις και απόψεις δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής για το μαθησιακό ύφος των μαθητών και τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την αξιοποίησή του
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο τη μελέτη των γνώσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής σχετικά με τις θεωρίες του μαθησιακού ύφους και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της έρευνας δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο συμπληρώθηκε από διακόσιους εκπαιδευτικούς, εκατό γενικής και εκατό ειδικής αγωγής. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής διαθέτουν περισσότερες γνώσεις από τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής σχετικά με το μαθησιακό ύφος γενικότερα, αλλά και σε σχέση με την αξιοποίησή του στην ειδική αγωγή. Παρόλα αυτά εντοπίστηκαν και ομοιότητες μεταξύ των δύο ομάδων συμμετεχόντων, όπως είναι η επιθυμία τους για συνεχή επιμόρφωση σχετικά με το μαθησιακό ύφος, αλλά και η έλλειψη παρακίνησής τους για επιμόρφωση μέσα στο εργασιακό τους περιβάλλον. Βέβαια, τα παραπάνω ευρήματα δικαιολογούνται απόλυτα αν λάβουμε υπόψη τα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας, καθώς οι θεωρίες του μαθησιακού ύφους δεν φαίνεται να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για τους θεσμούς και δεν έχουν εισαχθεί στα προγράμματα σπουδών των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας.
Keywords: Mαθησιακό ύφος
Eιδική αγωγή
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Appears in Collections:ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaliatziaIouliaMsc2018.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.