Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21644
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΚοτσάνη, Άνναel
dc.date.accessioned2018-03-16T10:15:32Z-
dc.date.available2018-03-16T10:15:32Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21644-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα έχει στόχο α) να διερευνήσει τα επίπεδα της ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να αξιολογήσει την φιλοκοινωνική τους συμπεριφορά, β) να διερευνήσει την επίδραση των τριών ειδών της ενσυναίσθησης (γνωστική ενσυναίσθηση, συναισθηματική ενσυναίσθηση και συμπάθεια) στην εμφάνιση φιλοκοινωνικής συμπεριφοράς. Σχετικά με τα είδη της ενσυναίσθησης, η γνωστική ενσυναίσθηση είναι η δυνατότητα των ανθρώπων να υιοθετούν τις απόψεις των άλλων ατόμων και να κατανοούν το πώς σκέφτονται και αντιδρούν στα διάφορα γεγονότα της ζωής του (ανάληψη της προοπτικής του άλλου) (Hogan, 1969). Όσον αφορά την συναισθηματική ή θυμική ενσυναίσθηση εκείνη αποτελείται από τρείς επιμέρους διαστάσεις: την προσωπική ανησυχία, την ενσυναίσθητη ανησυχία και την φαντασιακή ενσυναίσθηση (Davis, 1983). Από την άλλη η φιλοκοινωνική συμπεριφορά είναι μια εθελοντική, σκόπιμη συμπεριφορά, η οποία αποτελεί όφελος για κάποιο άλλο άτομο (Feigin, Owens, & Goodyear-Smith, 2014 & Dovidio et al., 2006). Στην έρευνα συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες εκπαιδευτικοί (N= 140) της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 25 έως 61 από όλη την Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν την κλίμακα διαπροσωπικής ανταπόκρισης (Interpersonal Reactivity Scale, Davis, 1980), το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ενσυναίσθησης και της συμπάθειας (AMES, Vossen et al. 2015) και το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση των συναισθημάτων και των συμπεριφορών που οδηγούν στη φιλοκοινωνική συμπεριφορά (HAS, Nickell, 1998). Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εμφανίζουν υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης και πιο συγκεκριμένα εμφανίζουν υψηλά τα επίπεδα της συμπάθειας και της ενσυναίσθητης ανησυχίας ενώ εμφανίζουν μέτρια προς υψηλά επίπεδα της γνωστικής ενσυναίσθησης, μέτρια επίπεδα της συναισθηματικής ενσυναίσθησης και φαντασίας και χαμηλά επίπεδα της προσωπικής ανησυχίας. Τα επίπεδα της φιλοκοινωνικής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών παρατηρήθηκαν υψηλά. Τέλος, το επίπεδο της ενσυναίσθησης παίζει ρόλο στην εκδήλωση φιλοκοινωνικής συμπεριφοράς. Περισσότερο βρέθηκε να επηρεάζουν την εκδήλωση της φιλοκοινωνικής συμπεριφοράς τα επίπεδα της ενσυναίσθητης ανησυχίας, της συμπάθειας και της φαντασίας.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΦιλοκοινωνική συμπεριφοράel
dc.subjectΓνωστική ενσυναίσθησηel
dc.subjectΣυναισθηματική ενσυναίσθησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΗ ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών και η επίδρασή της στη διαμόρφωση φιλοκοινωνικής συμπεριφοράςel
dc.title.alternativeTeachers’ empathy and its role in predicting their own prosocial behavioren
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kotsaniAnnaMsc2018.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons