Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21622
Συγγραφέας: Τιμαμοπούλου, Άρτεμις
Τίτλος: Humor in advertising : a content analysis of Super Bowl's advertisements from the 70’s to the 20’s + (1969-2014).
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Περίληψη: Humor is one of the most employed techniques in advertising. The present study examines the evolution of humor and humor styles through a content analysis of actual Super Bowl advertisements combined with a historical and cultural analysis of the American society for a 45-year period. The results suggest a continuous increase of advertising humor since its acceptance as an effective advertising strategy in the 80‘s. Furthermore, it is suggested that the use of general humor is independent from a society‘s macro-environment; it is, indeed, humor styles that are influenced by and that, in turn, influence the historical and cultural environment within which a society grows
Λέξεις Κλειδιά: Advertising humor
Super Bowl advertising
American culture
American history
Content analysis
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TimamopoulouArtemisMsc2018.pdf1 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.