Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21617
Author: Αμπατζίδης, Σταύρος
Title: Στρατηγικές ανάπτυξης μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών στο κλάδο των φαρμακευτικών εταιρειών.
Date Issued: 2018
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Ταμπακούδης, Ιωάννης
Abstract: Οι Εξαγορές και Συγχωνεύσεις (Ε&Σ) αποτελούν ένα από τα δημοφιλέστερα στρατηγικά εργαλεία ανάπτυξης, παρέχοντας ευκαιρίες πρόσβασης σε νέες αγορές, διαφοροποίησης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, επίτευξης οικονομιών κλίμακας και αύξησης των μεριδίων αγοράς. Ο παγκόσμιος φαρμακευτικός κλάδος, γνωρίζοντας σημαντική ανάπτυξη τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της εντατικοποίησης της δραστηριότητας Ε&Σ, καθώς ολοένα και περισσότερες φαρμακευτικές εταιρίες υλοποιούν σχετικές συναλλαγές. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του φαινομένου των Ε&Σ στον παγκόσμιο φαρμακευτικό κλάδου και η εξέταση του τρόπου με τον οποίο αυτές λειτουργούν ως μηχανισμοί στρατηγικής ανάπτυξης. Για τους σκοπούς της έρευνας μελετήθηκαν 12 περιπτώσεις εξαγορών (Pharmacyclics – Abbvie, Receptos – Celgene, AcertaPharma – AstraZeneca, Allergan Generics – Teva, Roxane Laboratories – Hikma, Rimsa – Teva, Polichem – Almirall, Astella – Leo, Synageva – Alexion, Boehringer Ingelheim Consumer Health – Sanofi, MSD Consumer Health – Bayer, Novartis Consumer Care – GSK) που ανακοινώθηκαν και ολοκληρώθηκαν στο χρονικό διάστημα μεταξύ 2014-2016. Σύμφωνα με την ανάλυση των περιπτώσεων, οι φαρμακευτικές εταιρίες εμπλέκονται σε δραστηριότητες Ε&Σ με σκοπό την ανάπτυξη, εξειδίκευση και συμπλήρωση του προϊοντικού τους χαρτοφυλακίου, την ενίσχυση της ισχύος τους στην αγορά, την πρόσβαση σε εκτεταμένα δίκτυα διανομής και πωλήσεων, και την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Mergers and Acquisitions (M&As) are one of the most popular strategic development tools, providing opportunities for access to new markets, diversifying the product portfolio, achieving economies of scale and increasing market shares. The global pharmaceutical industry, having seen significant growth over the past two decades, is a representative example of intensifying M&A activity as more and more pharmaceutical companies are engaging in relevant transactions. The aim of this thesis is to investigate the phenomenon of M&As in the global pharmaceutical industry and to examine how they act as strategic development mechanisms. For this research purposes, 12 cases of acquisitions were studied (Pharmacyclics - Abbvie, Receptos - Celgene, AcertaPharma - AstraZeneca, Allergan Generics - Teva, Roxane Laboratories - Hikma, Rimsa - Teva, Polichem - Almirall, Astella - Leo, Synageva - Alexion, Boehringer Ingelheim Consumer Health - Sanofi, MSD Consumer Health - Bayer, Novartis Consumer Care - GSK) announced and completed in the period 2014-2016. According to the cases’ analysis, pharmaceutical companies are involved in M&A activities to develop, specialize and supplement their product portfolio, strengthen their market power, have access to extensive distribution and sales networks, and acquire assets of high-added value.
Keywords: Εξαγορές
Acquisitions
Συγχωνεύσεις
Φαρμακευτικές εταιρίες
Στρατηγική ανάπτυξης
Mergers
Pharmaceutical companies
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AmpatzidisStavrosMsc2018.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons